Frampakethållare utan borrning

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
Strmbrg
Nybörjare
Nybörjare

Frampakethållare utan borrning

Post by Strmbrg »

Såhär ser den ut.
Image

Kommer från Cuppini och bellade 795 spänn. Att jämföra med Vespa original för det dubbla.
Den monteras utan att man skruvar fast den i karossen. Krokar överst och byglar runt kanten i sidorna.
Kromet påstods vara av samma tveksamma kvalitet som originalet, fick tips om att behandla den med vaselin.

Lite fix med krympslang på fjädrarna och under de övre fästenas gummiskydd.

Verkar sitta där den skall, får se om den sitter kvar även när man kör... :-?
/Strmbrg,
victor
Mästare
Mästare

Re: Frampakethållare utan borrning

Post by victor »

På min GTs 250 har jag såväl original-krom som Cuppini-krom, och tyvärr rostade Cuppinikromet på mindre än ett år medans originalkromet fortfarande efter 4 år är i princip oangripet.

Jag har även hört om folk som vaxar sitt krom för att få det att hålla bättre, det kanske kan vara något?

I slutänden handlar det nog snarast om att torka av vatten så fort det slutat regna, och inte låta scootern stå ute i ur och skur...
Strmbrg wrote:Såhär ser den ut.
Image

Kommer från Cuppini och bellade 795 spänn. Att jämföra med Vespa original för det dubbla.
Den monteras utan att man skruvar fast den i karossen. Krokar överst och byglar runt kanten i sidorna.
Kromet påstods vara av samma tveksamma kvalitet som originalet, fick tips om att behandla den med vaselin.

Lite fix med krympslang på fjädrarna och under de övre fästenas gummiskydd.

Verkar sitta där den skall, får se om den sitter kvar även när man kör... :-?
Post Reply