tysken wrote:Fritte - tror inte att det har med smak att göra, eller om man tycker att gamla Lambrettor är snygga eller inte - om producenten uttryckligen annonsera en ny Lambretta med rötterna i det klassiska Lambretta design så kör man väl på samma retro-våg som tex bilmärken. Men att sedan bara vilt plocka designdetaljer bland alla Lambretta modeller ifrån 50-70-talet för att slänga ihop i en plast-potpurrie...det är bara tråkig.
Håller 100% med Hedge ! När VW gjorde retrobubblan, BMW-MiniCooper eller Fiat sin 500 re-design behöll de det som var så speciellt med "originalet" och förde över det till 2000-talet...de utgick ifrån en bil/modell och inte ifrån olika modeller...
den här Taiwan moppen är inte bättre än en Baotian...
Verkar inte vara någon plastmoppe
"More faithful to the lines of the glorious Lambrettas of the 60's, this model, already available on the market, is endowed with 125cc or 150cc engines. With a
steel body it will find the pleasure of the brand nostalgics not accustomed to the lines of the modern scooters"
Tror att jag läste nånstans att den är formgiven av samma som formgav Italjet dragster.
Att hängivna Lammy-fantaster inte uppskattar den är bara naturligt, men med min begränsade kunskap on Lambrettans olika modeller så ser jag något som förnimmer om en Lambretta, lite modernare o snyggare.
Betydligt trevligare än de besynerliga klockor man förknippar med namnet
"Lambretta", eller???