På SIP hemsida kan man läsa att man kan montera Polini 130 på en i övrigt omodifierad motor (bortsett från tändstift och munstycke) och få en motor som är rappare än original. Jag är egentligen helt ointresserad av att trimma, men efter att ha blivit utsatt för ett antal idiotomkörningar för att man inte alltid hänger med i trafikrytmen på vissa kuperade 70-vägar, så känner jag mig "tvungen" att trimma lite. Kan det vara så att det räcker med att byta cylinder och kolv för att pigga upp motorn så PV:n hänger med i trafikrytmen?
/Jonny
Polini "plug and play"
Polini "plug and play"
Primavera -69
Re: Polini "plug and play"
Japp, bara att bulta på, ställa tändingen och slå i ett fetare huvudmunstycke. Borde räcka till ca 90 knyck. Ett blås av et3 typen fungerar bra med ett bolt on polini-kit.
Om du nu i något senare skede blir intresserad av mera så har Polinit potential till mycket mera.
Om du nu i något senare skede blir intresserad av mera så har Polinit potential till mycket mera.
Re: Polini "plug and play"
Tack för svaret!
Då lutar det helt klart mot ett köp
Fungerar det med originalblåset? Jag har ett helt nytt sådant och vill att PV:n ska vara så original som möjligt.
Då lutar det helt klart mot ett köp

Fungerar det med originalblåset? Jag har ett helt nytt sådant och vill att PV:n ska vara så original som möjligt.
Primavera -69
Re: Polini "plug and play"
Fungerar visst med originalblås, men skulle fungera klart bättre med ett ET3 blås.


Original PV är bra för att hålla tyst men det är ungefär det enda det är bra på.
En kompis körde polini med 24mm fugge och originalblås, han upplevde en ökning på 10km i timmen. Efter att ha bultat på en polini banan så bottnade mätaren..

Original PV är bra för att hålla tyst men det är ungefär det enda det är bra på.
En kompis körde polini med 24mm fugge och originalblås, han upplevde en ökning på 10km i timmen. Efter att ha bultat på en polini banan så bottnade mätaren..