Körskole Primavera

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
Post Reply
Fredde
Entusiast
Entusiast

Körskole Primavera

Post by Fredde »

Tänkte göra en liten tråd om min primmy som jag sprang på och har avhandlat lite här: http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... =14&t=6554" onclick="window.open(this.href);return false;
gick ju inge bra med färgborttagningen men jag skaffade bums och chansade.
Attachments
shyssta puckar...
shyssta puckar...
Photo-0095.jpg (44.7 KiB) Viewed 4150 times
gick ju betydligt bättre...
gick ju betydligt bättre...
Photo-0094.jpg (50.99 KiB) Viewed 4150 times
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Fredde
Entusiast
Entusiast

Re: Körskole Primavera

Post by Fredde »

Hade ju min lilla lista..:
Var ute och kördes igen, fick loppa på stiftet och hade inga verktyg, fick gå med den några km det var varmt... tur att man kunde använda den som en sparkcykel ibland;-)

fel som jag har hittat.
1, bakhjuls/utgåendeaxel lagret glappar har dragit åt för och se om det bara var det men ingen större förbättring. Lossat och micklat och dragit åt igen nu är det bättre.

2, kopplingen slirar, mjuka växlingar blir det ju dock...

3,förgasaren flödar, troligtvis så är flottören lite "tung" samt att stäng ventilen inte är fräch, ska byta dem. Det går att få stopp på om man bankar till förknasaren efter man stannat.
Beställt flottör och stäng ventil hoppas att det löser problemet.

4, bensinkranen är helt kass. Bytt till en Px kran som jag moddat så den passar och har reservläge.

5, frambromsen hugger

6, stötdämpningen är obefintlig

7, tutan fungerar inte, glapp i kablaget är nu fixat.

8, lampan i hastighetsmätaren är för lång så den går inte att "låsa" fast

9, halvljuslampan är trasig

10, risig rinnig matt och på sina ställen sjukt tjock röd lack som troligtvis ska bort på ett eller annat sätt, vill så gärna se den i lime. jobbar på att ta bort den röda färgen...

Annars så fungerar allt, bromsljus och hela skiten! startar direkt.
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Fredde
Entusiast
Entusiast

Re: Körskole Primavera

Post by Fredde »

Så där ja, ny flottör stängventil och packning till flottörhuset så har man fått bukt med flödningen, efter rengöring av luftfiltret och igensättning av ett hål i burken så kanske man kan slippa loppa också...
Post Reply