Sauna&Run 2011

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Post Reply
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Sauna&Run 2011

Post by vespaco »

I år är det Vespisti som ordnar S&R. Och nu kan man anmäla sig!

http://vespisti.fi/saunarun/

Hoppas vi ses i Pyttis! :D
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Re: Sauna&Run 2011

Post by vespaco »

Inte en enda svensk eller norsk anmäld?! Jämfört med tidigare år så blir man förvånad. :shock:
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Jag tror att många var inställda på att det inte skulle bli fler Sauna Run och därför gjort andra semesterplaner.

/Ronny
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ja, Heikki beslöt att det skulle bli trots allt och började styra och ställa. Förra styrelsen beslöt att den inte orkade börja ordna S&R, styrelsen var rentavt så trött att samtliga medlemmar slutade. Det har varit en aning diffust härborta med vad som skall och kommer att hända. Men det är klart att det kommer att ordna sig! :)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Saunarun är jättefint, och ni mina finska scootervännerna gästfria och underbara! Men ibland måste man välja, och för mig tar Saunarun totalt nästan en vecka och kostar uppåt 5000 kr, med färja och allt. Så tyvärr :|
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Och så var det sköna evenemanget förbi. Alldeles för fort, som det brukar när man har roligt. Vi hade fint väder förutom fredagen då det kom arga skurar några gånger. Åtminstone då vi åkte mot Pyttis. Nästan framme belönades jag med en fin regnbåge, vars ena ända slutade rakt vid Patronhuset! Där fanns ju en skatt i form av en fin samling skotrar och skotervänner! Sedan var det bastu och dans med live music med Visiteur.

På lördagen var det i stället för samkörning en orientering typ snäll Canonball utan tid. Verkligt skojigt. Och bastun var het, baljan varm och de som vågade i floden påstod att vattnet var skönt. Man blir nderbart diffus av att ligga i baljan! På kvällen var det galamåltid tillsammans med live musik och senare dans till bandet Get Back. Nattbastun inspirerade till nakenkörning, åtta vågade herrar skurrade i blåröksdimma. De hade nog blandat olja som gav mycket rök för att dölja allt för mycket detaljer misstänker jag! Och långljusen var på för att blända tittare! Men det var säkert skönt med svalkande vind pga het bastu! :wink:

Och söndagen var det dags för de sista reparationerna av fordon innan det var dags att skurra hem eller vilket mål man nu råkade ha. Litet snopen är man varje gång, tog det redan slut?

Rikssvenska hörde man inte men man fick lyssna på norska (måste nog börja träna det...) och ryska förutom de inhemska. Olika skoterljud kunde man också filosofera över. Spännande var också att kolla upp skotern som skall ner till Afrika på tur. Härligt med folk som vågar och vill!

Tack Heikki och Aino för ett fint veckoslut!
Post Reply