Har börjat lite smått med att renovera min V50L och märkte att motorkåpan, svänghjulssidan, hade två hål för kablaget. Ser inte ut att vara borrat av någon. När jag delade motorn och öppnade veven så märkte jag att siffrorna inte var samma på blockhalvorna, så förmodar att det är någon som bytt just denna.
Någon som vet vad det handlar om?
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
Minns inte såhär på rak arm, men har inte alla smallframe-motorer två hål där? Annars är det med största sannolikhet ett tidigt V50-block (före -72), innan den externa tändspolen tillkom.
Ett tips är att kolla att blocken håller tätt innan du monterar ihop motorn och dess innehåll permanent. Blockhalvorna är inslipade och anpassade för varandra från fabrik. Det kan alltså bli problem om det inte är samma nummer på blockhalvorna.
Jaja, du har nog rätt i det där. Det är nog det enda som är kvar av motorn från -69. Andra halvan är den senare modellen med den nya kopplingsarmen/locket.
Den verkade ha hållt tätt, men det var nerkletat med packningsmassa, så jag tror att det skall funka bra.
Tack för hjälpen, Fredrik.
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång