Hej!
Har varit och tittat på en Vespa som va i gott skick i lack och motor förutom golvet, Tyvärr!
det är sönder rostat underifrån och ser väldigt illa ut, har rostat igenom till ovansidan också med bubblor och ett hål som följd.
Vad skulle en sådan lagning kosta mig tror ni? om man skulle behöva lägga ny plåt och lacka om.
Avser alltså om jag skulle lämna in den till plåtslagare/Verkstad
mvh Erik
Rostigt/Ruttet golv
Re: Rostigt/Ruttet golv
Det finns ju lösa golv att köpa, till många olika modeller av Vespa. Detta passar t ex på en Rally http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... 25+GT.aspx.
Sedan återstår att skära bort det gamla, svetsa dit det nya och att spackla och lacka. Inte billigt, om du inte gör det själv, och där anar jag att lacken är det dyraste. Men ring runt och kolla, eller utnyttja dina kontakter ...
Lycka till
/jens
Sedan återstår att skära bort det gamla, svetsa dit det nya och att spackla och lacka. Inte billigt, om du inte gör det själv, och där anar jag att lacken är det dyraste. Men ring runt och kolla, eller utnyttja dina kontakter ...
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Re: Rostigt/Ruttet golv
Tack för ditt svar Jencla!
Så det finns nya golv, inte illa
Lutar åt att detta golvprojekt kommer bli för dyrt och risken är nog att det inte blir ordentligt gjort om jag lämnar in den.
/Erik
Så det finns nya golv, inte illa

Lutar åt att detta golvprojekt kommer bli för dyrt och risken är nog att det inte blir ordentligt gjort om jag lämnar in den.
/Erik