Pimpa Px200e 1990

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
fleur
Drömmare
Drömmare

Pimpa Px200e 1990

Post by fleur »

Hej kära Vespa vänner! det är en förmån att både få köra vespa och att ha tillgång till scooterklubbens eminenta forum och dess besökare där det också går att drömma sig bort en stund i alla aktuella frågeställningar.

Nu till min lilla fundering, som oxå tangerar tidigare förda diskussioner bl.a. i ämnet internetbutiker som i detta fall berör SIP som jag var i kontakt med i fredags och jag är på väg att köpa deras effekthöjande ljuddämpare, vilket föranledde ett par frågor innan köp och de kom med svar redan idag, toppen snabb service tycker jag och jag har t.om blivit erbjuden en "egen" kontaktperson.
Trots detta är jag litet undrande och fundersam kring ett annat ev köp som jag inte hunnit gå vidare med, nämligen kromade sidobågar (bars) till framskärmen och om det behövs särskilda verktyg för montering av dessa, vilket inte framgår av SIPS butikssida. Jag blir litet fundersam eftersom jag varit inne på GET HIPS sida och här framgår att det behövs "särskilda verktyg" för deras kromade lister - viserligen inte riktigt samma sak som sidobågar men oron sprider sig att det skulle behövas särskilda verktyg till dessa bågar utan att SIP näm,ner det. Någon som förstår vad jag menar och monterat/vet!??

Fleur :D
Ronnie
Lärling
Lärling

Re: Pimpa Px200e 1990

Post by Ronnie »

fleur wrote:Hej kära Vespa vänner! det är en förmån att både få köra vespa och att ha tillgång till scooterklubbens eminenta forum och dess besökare där det också går att drömma sig bort en stund i alla aktuella frågeställningar.

Nu till min lilla fundering, som oxå tangerar tidigare förda diskussioner bl.a. i ämnet internetbutiker som i detta fall berör SIP som jag var i kontakt med i fredags och jag är på väg att köpa deras effekthöjande ljuddämpare, vilket föranledde ett par frågor innan köp och de kom med svar redan idag, toppen snabb service tycker jag och jag har t.om blivit erbjuden en "egen" kontaktperson.
Trots detta är jag litet undrande och fundersam kring ett annat ev köp som jag inte hunnit gå vidare med, nämligen kromade sidobågar (bars) till framskärmen och om det behövs särskilda verktyg för montering av dessa, vilket inte framgår av SIPS butikssida. Jag blir litet fundersam eftersom jag varit inne på GET HIPS sida och här framgår att det behövs "särskilda verktyg" för deras kromade lister - viserligen inte riktigt samma sak som sidobågar men oron sprider sig att det skulle behövas särskilda verktyg till dessa bågar utan att SIP näm,ner det. Någon som förstår vad jag menar och monterat/vet!??

Fleur :D
Tror inte du behöver oroa dig över att specialverktyg behövs om det är störtbågar till framskärmen du syftar på. Listerna är en annan femma eftersom de behöver pressas på plats (typ). Vissa crashbars kan man dock behöva borra hål för tyvärr, men det beror på modell...
Lambretta Silver Special -66 (Silverpilen)
Lambretta TV175 -60 (Röda faran)
Vespa Touring -60 (Originalar'n)
Vespa Touring -60 (Råttan)
Post Reply