Hej!
Jag har just varit nere i Sydafrika och kört LML 150 cc 670 km on/off road tillsammans med Scooter Addicts. De är i full gång med planeringen av sin resa från Kapstaden till Dublin 2013. Ge dem din support genom att gilla deras facebook-sida!
https://www.facebook.com/group.php?gid=50405863680" onclick="window.open(this.href);return false;
Läs mer om deras resa och varför här: http://www.scooteraddicts.co.za/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med många som stödjer dem har de lättare att få än mer support från sina sponsorer.
Cape Town to Dublin 2013
Cape Town to Dublin 2013
Tant Sprit
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Re: Cape Town to Dublin 2013
Riktigt coolt, helt rätt, hoppas att de lyckas med trippen. Ska bli kul å följa resan då den får det mesta att verka som en fis i rymden.
Bloggar å rullar på "På rull med Bajen Vespan" 300 å Bajen Bucklan PX
De har faktiskt en svensk sponsor, Trangia, http://www.trangia.se/" onclick="window.open(this.href);return false; . Vet dock inte vilken modell.
Tant Sprit
Nu börjar det bli dags för Scooter Addicts att angöra Europa. För de som följt dem på FB så vet ni kanske att 4 blivit 3 genom Afrika. De tre befinner sig just nu i Tel Aviv och väntar på en båt som ska ta dem till Italien. Den fjärde blev riktigt sjuk och fick avbryta men är på benen igen och genskjuter dem (på låne-LML) från Paris (via EuroLambretta) och möter upp dem i södra Italien. Jag har just bokat flyg för att åka ner till Rom och köra med dem 30 juni till 7 juli. Det ska bli så kul att se hur både scootrar och människorna mår och ser ut efter strapatserna.
Jag behöver tips från er, kanske framför allt från Victor (om han/du fortfarande bor kvar i Rom). Schysst campingplats och var jag kan få tag på en scooter som inte kostar en månadslön att hyra för en vecka. Jag gör en separat tråd om detta också.
Tack på förhand.
Jag behöver tips från er, kanske framför allt från Victor (om han/du fortfarande bor kvar i Rom). Schysst campingplats och var jag kan få tag på en scooter som inte kostar en månadslön att hyra för en vecka. Jag gör en separat tråd om detta också.
Tack på förhand.
Tant Sprit