Jag köpte ett nytt, fint dubbelpipigt avgassystem med kromade rör till min PX.
Efter vissa modifieringar passade det och ser mycket bra ut.
Dessutom låter det tuffare. Som en HD som andats helium ungefär. Härligt knattrande.
Problemet är att reservhjulet döljer nästan hela röret. Om man inte tittar rakt från sidan, dvs har huvudet 20 cm från marken.
Alltså måste jag skaffa en ny pakethållare där reservhjulet passar.
Så nu letar jag efter en pakethållare som passar en PX men som inte har ryggstöd, för det har jag ett redan, men som på ett snyggt sätt håller reservhjulet.
Dessutom måste jag, så klart, köpa några till spotlights till crashbaren fram för att Vespan inte ska se för baktung ut när reservhjulet kommer på plats längst bak.
Jag börjar känna mig som de där kufiga gubbarna som håller till nere i källare med sina Märklinjärnvägar och bara bygger och bygger och det tar aldrig slut.
I samma veva köpte jag nya däck med vita sidor och frågan är ju då om jag ska ha reservdäcket i samma stil, med en fin navkapsel eller om jag ska skaffa ett fräsigt överdrag till hjulet. hmmm
Alla dessa underbara val och beslut som måste fattas på våren.
Min Vespa är som en Märklinbana
-
- Nybörjare
Re: Min Vespa är som en Märklinbana
Kul projekt, har du några bilder? Äger själv en midnattsblå PX som jag ska hänga på lite krom...
/Calle
/Calle
Vespa 50R
Vespa PX125
Vespa PX125
-
- Nybörjare
Re: Min Vespa är som en Märklinbana
Låter vackert. En PX är som gjord för att byggas ut.
Vad funderar du på för krom?
Jag har haft så körigt att jag inte hunnit ta några biler än.
Inte ens hunnit vårtvätta och vaxa den. Suck.
Dessutom kommer jag vara bortrest den 7 maj när det är scooterpremiär i Stockholm så drivkraften att få den glänsande fin till dess har också fallit.
Jag köpte en crashbar från Vespa Service på Tulegatan. I samband med det fick de göra jobbet med att sätt dit den. Jag vågar inte borra själv i skölden. De har också monterat ett nytt baklyse, en nyprod av GS-baklyset, tror jag. Snyggare än den stora klossen som är original.
Det krävde också nya hål.
Nu väntar en nytt, rostfritt stöd och en ny flyscreen i förrådet.
De ska jag sätt på själv
Det kan jag.
Och putsa krom är jag bra på. Bara tiden medger
Lycka till med glittret
Vad funderar du på för krom?
Jag har haft så körigt att jag inte hunnit ta några biler än.
Inte ens hunnit vårtvätta och vaxa den. Suck.
Dessutom kommer jag vara bortrest den 7 maj när det är scooterpremiär i Stockholm så drivkraften att få den glänsande fin till dess har också fallit.
Jag köpte en crashbar från Vespa Service på Tulegatan. I samband med det fick de göra jobbet med att sätt dit den. Jag vågar inte borra själv i skölden. De har också monterat ett nytt baklyse, en nyprod av GS-baklyset, tror jag. Snyggare än den stora klossen som är original.
Det krävde också nya hål.
Nu väntar en nytt, rostfritt stöd och en ny flyscreen i förrådet.
De ska jag sätt på själv

Och putsa krom är jag bra på. Bara tiden medger

Lycka till med glittret