jag kunde äntligen ta ut min px125e på premiärtur igår innan snön kom! gick kanon men nu sitter jag och kollar på mer trim och har halkat in på sidorna med avgassystem. nu till min fråga, jag har satt på ett 177 kit och systemen är märkta till 125-150 eller 200 så vad är jag ute efter? det är en jäkla jungel med system där ute och är det nått som rekomenderas eller som man rent av skall akta sig för?
tack på förhand
jag kunde äntligen ta ut min px125e på premiärtur igår innan snön kom! gick kanon men nu sitter jag och kollar på mer trim och har halkat in på sidorna med avgassystem. nu till min fråga, jag har satt på ett 177 kit och systemen är märkta till 125-150 eller 200 så vad är jag ute efter? det är en jäkla jungel med system där ute och är det nått som rekomenderas eller som man rent av skall akta sig för?
tack på förhand
200 har avgasanslutningen vinklad, så 125-150 skall du ha.
tack på förhand
tack som alltid för snabba svar ok så det är en annan vinkel på 200an. är det för att dom använder dåligt rostfritt man skall akta sig? jag är båtbyggare till vardags och där får man lära sig en del om olika klasser och kvaliteer. vi använder bara syrafast a4 men tyvär finns det ju annat som faktiskt inte uppför sig som jag tycker "rostfritt" skall göra!
pxemil wrote:tack som alltid för snabba svar ok så det är en annan vinkel på 200an. är det för att dom använder dåligt rostfritt man skall akta sig? jag är båtbyggare till vardags och där får man lära sig en del om olika klasser och kvaliteer. vi använder bara syrafast a4 men tyvär finns det ju annat som faktiskt inte uppför sig som jag tycker "rostfritt" skall göra!
De stora temperaturväxlingarna utmattar det rostfria stålet.
Vad har du för 177 och vad har du trimmat med för övrigt? Var vill du att ditt effektregister ska ligga?
Marknaden är för tillfället översållat med både jättebra och ett gäng mindre bra effektpipor så det gäller att tänka till på hur du vill att din vespa ska uppföra sig.
jag har satt på det 177 kit från olympia som em säljer. satt på ett 22 kuggars primärdrev och än så länge inget mer. resonerar så att orginalgasarn duger att köra in på. kör på 5% olja och tändstiftet är blött. har funderingar på att byta till en 24/24 gasare sen men är öppen för förslag. har ställt ner tändningen 18 grader och ett kallare (8) stifft. min målsättning är att kunna använda vespan som ett väl fungerande bruksfordon och hoppas att man skall kunna marsha ett sådant i 90-100 km.
jag har inte ombestyckat förgasaren och tänkte att lite fetare oljeblandning kan nog inte skada. 4 % för att jag kör in den. vad ger sip road extra i effekt och hur beter det sig över registret? håller med om att det ser trevligt ut med nått som ser ut som original och är det inte sämre än ett som skriker dödstrimmat så kanske det är att föredra. fast å andra sidan är inte min vespa nått bling bling exemplar.
Högre %-tal olja innebär att du minskar delen bränsle i soppan. Resultatet blir magrare bränsleblandning o motorn går varmare samt riskerar att nypa. Munstycke 116 med 2% olja motsvarar 114 med 5% olja.
åfan där ser man va fel man kan ha. men jag skall väll ändå följa rekomendationerna att köra på 4 % under inkörningen! hoppas bara att det kan torka upp lite så man faktiskt kan ut och köra lite snart. här i småland är det källossning så det är lerigt som fan. har ni det trevligare där ni håller till?