<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by bufflig</i>
<br />Hej,
Jag läste tråden tidigare idag om färg och att man kan köpa hyggliga sprayburkar på MECA. Jag vill behålla den något blekta kulör vespan har nu (det är nog orginalfärgen, men blekt av väder och vind, det är en orange-gul-aktig primavera -67) och vill därför mäta av den med spektrometer eller få hjälp av någon med bra färgseende och färgkartor
Vet någon ifall det finns någon som både kan "blanda bra sprayburkar" och som har möjlighet att hjälpa till med att hitta en lämplig blandning i stockholmsområdet? Italia billacker nämndes i en tidigare tråd, men de verkar inte syssla med lackering längre, bara import, eller har jag fattat fel?
/Patrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
ta med t.ex motorluckan och säg att du vill ha färgen exakt som den är, sedan är det väl bara att blanda på. spektrometer låter lite overkill.
men tänk på att färgen kan upplevas på ett annat sätt om den är ny och blank även om kulören stämmer till 100%. du kanske skulle behöva blanda i matteringsmedel för att uppnå känslan du är ute efter. nästan alla gamla piaggiolacker är mattare än de man får idag, oavsett om man använder klarlack eller ej.
Federico