Hej alla,
tänkte så småningom att erbjuda mina tjänster för dom som är ute efter helt speciella och vansinniga motorer
vare sig vespa eller lambretta. Hemsida och länk kommer att komma inom kort.
Vad jag kan erbjuda är byggnation av kompletta motorer upp till 45 hp beroende på slagvolym.
injustering av motorer på rullande landsväg eller i vattenbroms.
beräkning och anpassning av expansionskammare
vare sig en motor med maximal effekt och vridmoment, eller körbarhet och tillförlitlighet prioriteras så kan detta
utföras enligt önskemål.
som referens kan nämnas min egen vespa 230 cc som lämnar 42,2 hp på bakhjulet på vanlig 98 oktan
observera att jag inte kan hjälpa till att renovera en standardmotor, eller slå ihop en trimmad vespa 210 för en billig peng, det finns det förmodligen andra som kan, tex Rolf's scootsandbikes.
utan vill du ha en vespamotor på 30 hp som tål 80 mil fullgas så är är det vad jag kan hjälpa med.
det finns trimdelar på marknaden som bolt-on ger runt 30 hp vare sig vespa eller lambretta, men det finns ett fåtal som vet hur man kombinerar i hop dom olika komponenter såsom vevaxel, cylinder och porttider, expansionskammare etc för att få precis den motor man önskar.
CNC-maskinering och TIG-svetsning utföres av externa kontakter. Bromsning på rullande landsväg eller i vattenbroms likaså.
har ej kapacitet för att bygga många motorer och detta är arbete som evt. utförs på fritiden
PM för mer info
(till webmaster Guran, har precis läst reglerna för forumet)
Trimningshjälp för värstingmotorer
Trimningshjälp för värstingmotorer
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ring efter kl...
Re: Trimningshjälp för värstingmotorer
Hej,
Det är jättekul med din tekniska kompetens, men jag förstår inte vad som är oklart med regel #5?
"5) Annonsering och reklam är inte tillåtet här. Det finns en marknad på Scooterklubben som med fördel används i stället. Tips om produkter är OK, så länge som det inte gäller ->DIN EGEN FIRMA<-"
Det är jättekul med din tekniska kompetens, men jag förstår inte vad som är oklart med regel #5?
"5) Annonsering och reklam är inte tillåtet här. Det finns en marknad på Scooterklubben som med fördel används i stället. Tips om produkter är OK, så länge som det inte gäller ->DIN EGEN FIRMA<-"
Hvor mye vil en eksakt kopi av den Lambretta motoren du hadde bygd til den egen s.2 koste? Den gikk så snygt og ga en rett imponerende effekt kurve på dynoen.
Bra forsök på å väre spydig Stian. Men vi tar det utenfor forumet.
er for så vidt enig i at den gikk dårlig. synes også 12 hester fra en portet original 150 sylinder ikke er mye å skryte av.
mvh
Truls
er for så vidt enig i at den gikk dårlig. synes også 12 hester fra en portet original 150 sylinder ikke er mye å skryte av.
mvh
Truls
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ring efter kl...