Tänkte passa på och presentera mig här först, Patrik heter jag, snart 20år gammal och har precis börjat på ett litet vinterprojekt! (man blir väl aldrig för gammal för moppe?

Vet att det inte är en vespa/lambretta eller så men hoppas den platsar i forumet ändå!
Utgångsobjektet är en lagom insliten Crescent skoterett som ska få sig "lite" uppgraderingar, fast utan att röra det yttre!
En 2petad flintamotor är väl inte så upphetsande för någon, så den satt inte kvar i många minuter innan den var avplockad och ute på blocket.
Istället inköptes en Kawasaki kx60 knattecross som ska donera motorn till den lilla skotern. 60cc, 6vxl och 15hk så det ska nog röra på sig förhoppningsvis!
Utmaningen blir nu att klämma in hela paketet under plåtarna utan att kapa något i det yttre! Blir nog rätt trångt och varmt så ska köra med fläkt till kylaren tänkte jag.
Blir en chysst sleeper om jag får till det som jag vill!
Lite bilder:

Utgångsobjektet.

Här är motorn endast ditlagd, har inte kapat något så den ska både ner en hel del och bakåt!
Mera kommer när jag röjt lite i garaget så den får plats där, ingen höjdare att börja leka med vinkelslipen i vardagsrummet