Det är en 1962 års Lambretta TV175 Serie 3. Togs i trafik första gången i maj 1962.
Alltid bot i Sverige, senast på Stora Essingen och innan dess i Visby.
Den verkar inte ha körts på en massa evigheter, förgasarens skick såg helt ok ut och det mesta är rent, filtret är knappt smutsigt.
Det är den tidiga modellen med LI sidopaneler. Den har äver 2 enkel sadlar till skillnad mot limpa som är vanligt på modellen. Det kan avslöja att det är en tidigt en i produktionen och att Innocenti slängde på enkelsadlar som de redan hade i lager för LI modellen. Det gick även ett tag att beställa den med enkelsadlar från återförsäljarna.

Lambretta TV175 -62

Däck från Värnamo

Motorn i skön originalskick, den verkar för övrigt aldrig ha varit öppnad. Någon har rengjord den dock, blästrat växelföraren så att den har fått sig ytrost

Överhuvudtaget är den rak o fin i plåten och endast små bucklor på några få ställen.

Originalemblemet kvar där bak.

Undersidan har inte fått sig en genomgång med färgsprutan. Den visar på ytrost. Den ägare som lackade om den måste har endast stått och kört på det synliga. Han plockade inte ens av vissa muttrar eller dämpare bla.

Annorlunda upphäng av blåsets pipa.

Som sagt, färgspruta rakt av.

Förgasaren såg helt ok ut när jag plockade ner den i delar.
Mitt mål är att plocka ner och renovera motorn. Målet är så nära original som möjligt med enkalre uppgraderingar.
Jag skall låta fullacket vara kvar än så länge.
Jag måste byta alla gummidelar som har med åren blivit stenhårda och fallit sönder.
Måste även inspektera alla vajerhöljen och kabelstam för att se ifall det går att återanvända den.
Det är helt enkelt dags för mig att öppna en Lambrettamotor. Inte en dag försent.