Kolla ebaylänken. Är det crap eller prisvärt?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MODEX-Ve ... _500wt_954
250cc cyl till PX200.
-
- Lärling
- Posts: 276
- Joined: Sat 24 May 2008, 07:14
- Location: ÖREBRO
- Contact:
Re: 250cc cyl till PX200.
Hmmm mycket märklig form? Vart har han fått 250 ifrån?
Om ett cylinderkit ska vara 250cc bolton med 57mm vev så krävs det en borrning på ca 74,5mm.
Om kolven är 70,5mm som det står och man räknar på att borrningen är 70,6, då blir slagvolymen med 57mm vev bara 223cc
Med en malossi 210 och 60mm vev så har man ju 221cc
Det säljs dessutom av en snubbe från Taiwan med 2 omdömen.
Om ett cylinderkit ska vara 250cc bolton med 57mm vev så krävs det en borrning på ca 74,5mm.
Om kolven är 70,5mm som det står och man räknar på att borrningen är 70,6, då blir slagvolymen med 57mm vev bara 223cc
Med en malossi 210 och 60mm vev så har man ju 221cc
Det säljs dessutom av en snubbe från Taiwan med 2 omdömen.

[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
Re: 250cc cyl till PX200.
Uppborrad standardcylinder ser det ut som. Låt bli.
/G
/G
Mike Tropic wrote:Hmmm mycket märklig form? Vart har han fått 250 ifrån?
Om ett cylinderkit ska vara 250cc bolton med 57mm vev så krävs det en borrning på ca 74,5mm.
Om kolven är 70,5mm som det står och man räknar på att borrningen är 70,6, då blir slagvolymen med 57mm vev bara 223cc
Med en malossi 210 och 60mm vev så har man ju 221cc
Det säljs dessutom av en snubbe från Taiwan med 2 omdömen.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
Re: 250cc cyl till PX200.
Jäpp! Maxborrad så det finns ingen chans att borra för överdimension om det går illa.
Re: 250cc cyl till PX200.
hahaha då ska jag definitivt undvika!!!



