Jag råkade hamna här i Helsingfors med min trotjänare och nu har den bokade vinterplatsen gått upp i rök... Har vi några finska vespafantaster som läser bloggen här och kan ge mig något tips om var man kan ställa av vespan under vintern.
Tyckte att Vespatar på finska forumet frågade efter om någon var intresserad att dela garage. I Nordsjö tror jag det var. Vet tyvärr inte om platsen är kvar, då jag nobbat forumet efter alla slagsmål som pågår. I vårt garage ryms det tyvärr inte. Om det skulle rymmas hade vi säkert omedelbart köpt en Vespa till...
vespaco wrote:Tyckte att Vespatar på finska forumet frågade efter om någon var intresserad att dela garage. I Nordsjö tror jag det var. Vet tyvärr inte om platsen är kvar, då jag nobbat forumet efter alla slagsmål som pågår. I vårt garage ryms det tyvärr inte. Om det skulle rymmas hade vi säkert omedelbart köpt en Vespa till...
Tack för tipset. Hittade tillslut en MC butik i hamnen där man kunde ställa vespan för 150€. Så det fick bli det. Men är eventuellt sugen på garage plats nästa år... Så om du hör något eller vet något så säg till här på tråden.
vespaco wrote:Vilken hamn? Finns ju rätt många menar jag.
Många hamnar finns det
Västra hamnen på ett ställe som heter "Bike of Helsinki". 150€ gick det på inklusive tvätt och underhållsladdning av batterierna. Helt ok. Men jag skulle gärna ha kunnat skruva lite där under vintern då jag måste byta stötdämpare + lite annat smått.