Veteranmarknad Aby trav Göteborg

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
dman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Veteranmarknad Aby trav Göteborg

Post by dman »

Är den någon som varit på Åby travbanas veteranmarknad innan och sett om det brukar finns vespadelar där eller om jag kastar bort tid och istället borde åka direkt till emscooters?

För övrigt är marknaden nu på lördag från kl9.
NU: Honda SH300
DÅ: Vespa P200E, Honda PS125i, Vespa GL 150, Honda SCV 100 Lead, Honda VFR 800, Yamaha XJ 600

"Ge mig fri fart och fri bensin..."
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Det är ju det som är det roliga med marknader - att man aldrig vet. Men chansen att du ska hitta precis det du söker är nog inte så stor.
dman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by dman »

Nä det lär ju knappast finnas jättemycket delar men om någon visste att det brukar komma en kille som har vespadelar hade det ju hjälpt.
DÅ: Vespa P200E, Honda PS125i, Vespa GL 150, Honda SCV 100 Lead, Honda VFR 800, Yamaha XJ 600

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Du kommer att hitta massor med saker som du inte visste att du behöver....

veteranmarknad är alltid trevligt, fynda, hitta dyra rareparts eller bara spana på alla sköna typer som kommer.
Federico
dman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by dman »

Jo visst. Som vanligt med marknader måste man väl vara där tidigt och hoppas på det bästa.

Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

Har varit där två gånger tidigare och inte sett några Vespadelar.
Den här gången kanske det finns. Svårt att sia om.

När man bör vara på plats beror ju på vad man är ute efter, plus tur och otur...

Skillnad på svåra delar till jänkebilar som hundratals pers har koll på kontra Vespadelar som ofta nytillverkas.

En kul marknad hursomhelst, som alltid när det gäller den sortens evenemang.
Några klistermärken, verktyg, böcker, planscher eller skivor slinker ju alltid ner... :D
Last edited by Popolino on Tue 26 Oct 2010, 21:39, edited 1 time in total.
dman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by dman »

Tack för info!

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

dman wrote:Jo visst. Som vanligt med marknader måste man väl vara där tidigt och hoppas på det bästa.
Ja, kanske. stora självklara fynd som en Vespa för 1500kr går så klart på en gång om den inte redan byter ägare innan marknaden öppnar.
Med många års personlig fyndstatistik från marknader så är det inte alls så att man gjort de bästa fynden precis när marknaden öppnar, det handlar mer om att ta god tid på sig och skärpa blicken. Den som stressar ut i svampskogen hittar ingen svamp, men den som tittar ordentligt i lugn och ro hittar massor.
Federico
Woodstock

Post by Woodstock »

På Degeberga veteranmarknad (om inte den största, så iallafall en av Sveriges största veteranmarknader) brukar det varje år vara en handfull scooterobjekt som kan fås för en vettig peng - en kompis köpte t ex en komplett Touring -57 med papper för tvåtusen pengar.

Min erfarenhet säger mig att det går att fynda såväl i början som slutet på en veteranmarknad. I början för att de där speciella grejerna inte har sålts än, i slutet för att säljarna vill bli av med de dom har.

Och generellt för veteranmarknader gäller: pruta, pruta, pruta - vilket ofta lönar sig...även om jag själv är dålig på just att pruta... :wink:

Mvh

/ Fredrik
Post Reply