Vespa GTS250 snygg i röd

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
Bergfors
Lärling
Lärling

Vespa GTS250 snygg i röd

Post by Bergfors »

Igår kom jag hem från en vecka i Italien.
I Reggio di Calabria såg jag nya GTSen i verkligheten. Den är verkligen superläcker i rött! I mitt tycke väldigt mycket snyggare än silver och gråmetallic, som GTn har sålts i.
Jag hoppas verkligen att de tar in 250an till Sverige och då att de tar in röda. Någon som vet hur det går med den nya Piaggio-importen?

/Jörgen - som nog tyvärr inte har råd att köpa en ny Vespa ändå.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Själv har jag torskat på den i svartmetallic med beige sits. Läcker! I Österrike, hos Stoffis, är introduktionspriset med nuvarande Euro-kurs drygt 42 000. http://www.stoffis.com/neu/neu_vespa_gt250.asp

Har pratat med vännerna på EM och de tror att den kommer till Sverige våren 2006. Priset vet de inte men det blir ju inte lägre än GT200 som i SVerige kostar strax under 45 000. Skall vi gissa på 49 995?

/jens

scooterdaddy - gammal är äldst
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Var i förra veckan inne hos Piaggio Center i Nice och såg den live. Snygg! Och där kostade den 4 295 euro, alltså ganska exakt 40 000 svenska kronor.
/jens
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Var i förra veckan inne hos Piaggio Center i Nice och såg den live. Snygg! Och där kostade den 4 295 euro, alltså ganska exakt 40 000 svenska kronor.
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vi får verkligen hoppas att det blir ordning på svenska Piaggio-importen. Någon ny info om detta?
Konstigt förresten att det fortfarande är så stora prisskillnader på scooters och bilar inom EU.

/Jörgen
Bärshammarsbärs
Drömmare
Drömmare

Post by Bärshammarsbärs »

Hej!
Hittade några på mobile.de Till exempel en ny röd för 3690 euro.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Såg i generalagentens prislista att de begär 54 995 för en GTS250ie, sannolikt utan ABS? http://www.gilera.nu/prislista-2006.html

Ganska häftigt, nere i Europa kostar den runt 4300 euro. Vill du ha ABS-bromsar kostar det 500 euro till.
/jens
Post Reply