Kollade lite på nätet och det verkar klokast att betala, ialla fall om man planerar att åka tillbaka. Ska tydligen bli besvärligt om man blir stoppad av polis med obetalda böter i historien.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
En sådan där fick jag efter ett besök i Florens för 2 år sedan efter att ha kört på en gata inne i centrum där bara de boende och bilar med tillstånd fick köra. 130€, bara att betala och se glad ut. I brevet jag fick hem blev jag hänvisad till en websida där information om vad jag gjort och hur jag skulle betala var på svenska! Bla Expressen har skrivit om det: http://www.expressen.se/resor/1.1176165 ... n-bli-dyrt
Kan ju vara bra att veta innan man åker dit, jag visste det inte.
colsson wrote:Vad hade du gjort? Fortkörning eller?
Kört på Via Del Corso, på den del som trafik inte är tillåten på. Där finns nog trafikkameror...
(hur många såna böter har inte anlänt, på italienska, hem till mig? Dock brukar de vara på €80 med alla betalningstillägg gjorda... Antaglien är de inte lagliga att ta ut utanför Italien )
Kört på Via Del Corso, på den del som trafik inte är tillåten på. Där finns nog trafikkameror...
(hur många såna böter har inte anlänt, på italienska, hem till mig? Dock brukar de vara på €80 med alla betalningstillägg gjorda... Antaglien är de inte lagliga att ta ut utanför Italien )
Vi bodde ju precis där och tänkte oss inte för. Det värsta är ändå att jag vet att jag inte körde lagligt hela tiden (ehum, knappt alls) när vi var i Toscana i våras. Blir spännande och se vad som kan trilla in om sisådär 6-8 månader...
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Vi bodde ju precis där och tänkte oss inte för. Det värsta är ändå att jag vet att jag inte körde lagligt hela tiden (ehum, knappt alls) när vi var i Toscana i våras. Blir spännande och se vad som kan trilla in om sisådär 6-8 månader...
Undrar om man hade fatt nagon bot om man kort sitt svenskregistrerade fordon? Kanner massa europeer i Italien som satt i system att kora sina fransk/svensk/engelskregistrerade fordon, parkera dar de kanner for det och skita fullstandigt i boter...