Ny ägare snart.

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
JoyTripp
Drömmare
Drömmare

Ny ägare snart.

Post by JoyTripp »

Så då har man bytt upp sig från BlackBird till en fabriksny innova -09.

Jag letar däck och toppbox (gärna 45l) .
Är det någon som kör på vinter? Jag hittade en sida som säljer rätt storlek på däcken (pirelli och michelin bla). Dvs att om man inte är kräsen på vad som är fram och bakdäck då :P .
Jag ska ha nya däck för att prova att sätta dubb på dom. Är det någon som har erfarenhet utav det?
Just nu känner jag mig som ett barn, jag får vrålåket på Tisdag. Den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge :)
bengtic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Gratulerar!

Post by bengtic »

Innovan är en hoj som vinner i längden, växlingen tar tid att bli van vid i stadstrafik då man måste växla ofta.
Men man trivs mer och mer ju längre man kör och samtidigt är den förmodligen det billigaste som går att köra idag.
Var dock lite försiktig med däck och olika dimensioner, den är ju ganska lätt och verkar känslig för wobbling.
JoyTripp
Drömmare
Drömmare

Post by JoyTripp »

Så där ja :) Fick åket igår så nu har jag varit ute 11 mil med den.
Makalöst roligt fordon och otroligt smidig att hantera.
Man känner sig som 14-15 år igen och vill börja pimpa den med led-lampor, aphängstyre och framflyttade fotpinnar mm. Men jag har redan blivigt stämplad av min fru som årets nörd :). Den halv-automatiska växellådan var ju helt underbar inne i stadstrafiken (Umeå).
Nä nu måste jag iväg en sväng till (glömde köpa mjölk :wink: )
lordmagus
Nybörjare
Nybörjare

Re: Ny ägare snart.

Post by lordmagus »

Välkommen till Innova-världen.
Visst är det en fantastisk maskin som väl smörjer smilbanden vid varje tur man kör. Och det är lätt att "glömma" något på shoppinglistan som bara gör att man måste köra en vända till för man kan ju absolut inte klara sig utan det man glömt...
Att däcken kan göra skillnad vet alla som provat på att byta från originaldäcken, men jag har valt att inte byta däck än så länge utan anpassar körningen till det underlag som är. Och gruskörning är inte aktuellt för mig i dagsläget på Miss Innovan.
Post Reply