Scootering

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Klingen
Entusiast
Entusiast

Scootering

Post by Klingen »

Howdy scootervänner!

Jag fick idag hem Scootering nr 291, sept 2010.
Grejjen jag funderar över som prenumerant är att den skickas från Nya Zeeland.
Är det något som någon annan prenumerant lagt märke till eller får ni den direkt från England?
Den trycks i Wolverhampton och då är det väl Wolverhampton i England antar jag.

Misstänker också att jag får den med fördröjning eftersom blaskan
fladdrar jorden runt?

// Klingen
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Har noterat samma sak. Så är det nog för alla oss prenumeranter tror jag.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

kanske är en tröst, men jag fick den också idag.
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Har du scannat den än då?
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Ganska absurt - var idag inne på 5 olika WH Smith (pressbyråns motsvarighet i UK) och hittade inte scootering någonstans.

Ikväll, när jag shoppade råvaror på mitt lokala Tesco supermarket (öppet 24/7 :) ) i förorten så hittade jag den faktiskt i deras minimala (jämfört med WH Smiths) magasinavdelning :)
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Slutade läsa den så jag tyckte den mest bestod av bilder på fula, fulla britter och ingraverad krom :)

Men att få den från Nya Z. är ju som att sparka miljörörelsen i röven.
Bara det är gjord av plåt så....
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

kejj wrote:Slutade läsa den så jag tyckte den mest bestod av bilder på fula, fulla britter och ingraverad krom :)

Men att få den från Nya Z. är ju som att sparka miljörörelsen i röven.
Ahahahaha! Ja, det ar nastan att man angrar sig var gang man koper det...

I senaste numret figurerade en lammy (tror jag det var, det var svart att avgora efter att en Britt gett sig pa den med airbrush och gravyrverktyg) utsmyckad till babianrov :O
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Jag gillar deras kommentarer om Excellent gravings done by legendary blablabla.

Det finns en omdiskuterad swastica Lambretta också, tror den figurerade i scootering på 90talet.

Britter, delar av storbritanien är nästan lika smaklösa som delar av tyskland.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Ganska talande att ett land som helt supit/knarkat bort sin hantverkstradition helt fokuserar på utseende snarare än teknisk innovation.

Gravyr går så in i bänken bort. Likaså skruvade gaffelben och pikenuts.

Scootering är idag tre sidor i början med produktnyheter, tre sidor med Tech Tips och en berättelse på sista sidan. Har man riktig tur är det ett reportage om någon tysk eller fransk scooter i mitten. Resten är bara säljesannonser och annan dynga, vanligtvis. Och det ska man betala 80 spänn för. Sällan.

/G
kejj wrote:Jag gillar deras kommentarer om Excellent gravings done by legendary blablabla.

Det finns en omdiskuterad swastica Lambretta också, tror den figurerade i scootering på 90talet.

==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Hedge wrote:Och det ska man betala 80 spänn för. Sällan.
95 pix är den uppe i...

Jag har köpt ett par nummer av denna när jag varit england:
http://www.scooteristscene.com/Current-Issue/

Betydligt färre etsningar i den.

/r.
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Ok!
Jag tog för ett år sedan en prenumeration på Scootering, priset
blev 526 kr för ett helt år. Ca 44 kr/nummer blev det som pundet
låg då. Ändå rätt OK pris tycker jag när man prenumererar.

Jag har precis beställt nummer 42 av
Shed Mag - halvnaket, scootrar och lite West Ham - Perfekt!
Helt i min smak :wink:

Image

http://web763.webbox442.server-home.org ... d=2&page=1

Återkommer.........

.
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

kejj wrote:Jag gillar deras kommentarer om Excellent gravings done by legendary blablabla.

Känns tryggt att veta att du har detalj koll på den tyska scooterscenen...
"Blech und Freude Rollerjungen"
Captain Slow
Lärling
Lärling

Post by Captain Slow »

Tja, säga vad man vill om tidningen men lite glad blev man ändå idag när man tog in posten och den låg i brevlådan.

/ Tomas
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Kopte en haromdagen och blev precis lika besviken som vanligt (tycker nastan senaste numret var ett nytt lagvattenmarke).

Skrev just till Shagwell (eller hur de nu hette) magazine, aterkommer med rapport...
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jag slutade läsa Scootering för ett par år sedan av precis de anledningar som listats ovan. Brukar fortfarande bläddra i den om jag ramlar över ett ex, men tycker absolut inte den är värd pengarna det kostar att köpa/prenumerera.

Ser fram emot en rapport om The Shed sedan Klingen! Den verkar onekeligen innehålla allt man vill ha. :wink:

Apropå ingenting: är det någon mer än jag som reagerat på att alla -och då menar jag verkligen ALLA- som visar upp sina custombyggen i Scootering säger att de "would like to thank the missus for not asking how much I've spent on it" ?
Lambretta Silver Special -66 (Silverpilen)
Lambretta TV175 -60 (Röda faran)
Vespa Touring -60 (Originalar'n)
Vespa Touring -60 (Råttan)
Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

Köper Scootering 3-4 gånger per år. Känns lagom. Gillar artiklarna om nya tekniklösningar, mektips "Into the sunset" m.m.

Är mest förvånad över alla som visar upp sina byggen och det visar sig att de inte gjort ett handtag själva...

Väntar med spänning på Klingens recension!

Shedmag kör förresten en fest varje år tillsammans med Peterborough SC med schyssta band.
Sham 69, King Kurt, Pauline Black och ett tiotal andra i år.
Cockney Rejects, The Beat m.fl. 2009.
Last edited by Popolino on Tue 05 Oct 2010, 19:30, edited 1 time in total.
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

tysken wrote:

Känns tryggt att veta att du har detalj koll på den tyska scooterscenen...
No offense men jag syftade till en liten del icke medvetna modereferenser man brukar droppa, typ 80talets hokeyfrillor. Har absolut ingen koll på tyska scooterscenen, aldrig träffat en tvättäkta tysk scooterist. De är förmodligen snyggare än delar av Scooterings costumbyggare :)

Jag kan prata om Grekiska zorbadiggande strandraggare också :)
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Undrar hur många Paul Weller-temade Lambrettor det finns i England?
Captain Slow
Lärling
Lärling

Post by Captain Slow »

jisses, där satt man och var glad för den tidningen. Uppenbart förstår jag nu att det var fakturan från Volvofinans som var dagens roligaste post.

Ähh, jag tycker fortfarande den är värd 40 kr i månaden.
Kanske har jag inte hållit på länge nog för att ha snöat in på någon speciell typ av byggen än.
Är dom bara byggda med lite entusiasm och ägaren verka gilla det han har så tycker jag det är rätt kul att läsa om.
Sen behöver det ju inte betyda att man själv vill ha just en sådan. Just mängden av olika uttryckssätt är ju en av Scooterns absolut största styrkor.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Jag vill nog också rycka ut till Scooterings försvar. Visst, jag blir också trött på motivlack och gravyr men de skriver ju om så mycket mer. Nya spännande scooterdelar, tester av delar och scootrar, jämförelser och bänktester, udda gammelscootrar, stora träffar mm mm.

Jag har prenumererat sedan mitten av 90-talet (och även några gånger medverkat som skribent) och blir fortfarande glad varje gång jag får tidningen. Den måste väl ändå vara världens ledande scootertidning?
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Jag läser den till och från men visst är det problematiskt att skriva om fordon som inte nytillverkats på upp emot 40 år, inte så mycket nytt. Sedan är den ju ganska fokuserad på den engelska scooterscenen och dess uppfattning om "a good time" och "a beautiful scooter"

Håller med Jens, inte många som är bättre...

/HB
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Ja, eller hur? Och kolla samtidigt hur många som inte ens BYGGT skiten själva, utan lämnat bort precis allt till någon firma.

Lämnar bort en scooter och får tillbaka en smaklös drinkbricka. Väl spenderade pengar...

Och VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR skulle någon vara intresserad av en customlackad orginal-PX med skruvat stöd????? Det är ju minst en i varje nummer.

De få gånger som de har med hojar från andra länder (oftast Tyskland) så är det alltid snygga eller feta hojar kitade med högteknologi. Ser aldrig brittiska hojar presenterade på det viset, trots att det finns massor av dem. Såg iallfall drösvis av dem på både IoW och Mersea 2009.

/G

Ronnie wrote:Jag slutade läsa Scootering för ett par år sedan av precis de anledningar som listats ovan. Brukar fortfarande bläddra i den om jag ramlar över ett ex, men tycker absolut inte den är värd pengarna det kostar att köpa/prenumerera.

Ser fram emot en rapport om The Shed sedan Klingen! Den verkar onekeligen innehålla allt man vill ha. :wink:

Apropå ingenting: är det någon mer än jag som reagerat på att alla -och då menar jag verkligen ALLA- som visar upp sina custombyggen i Scootering säger att de "would like to thank the missus for not asking how much I've spent on it" ?
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Tänker fortfarande på den tyska Lambretta GP som hade ett snyggt luftintag i benskölden!

Det är konstform det, till skillnad från skruvade stöd o gafflar.
Captain Slow
Lärling
Lärling

Re: Scootering

Post by Captain Slow »

Jag vet ju att många inte är så värst förtjusta i denna tidning men tänkte ändå tippsa om att den även finns att prenumerera på i digital form.
Jag har sedan ett par månader haft både den och classic scooterist scene från zinio. Tycker det fungerar alldeles utmärkt. Framför allt i ipaden, men även på datorn.
Priset på 12 nummer av Scootering hamnar då på ca 200 kr.

http://www.zinio.com/search/index.jsp?p ... on=Search#

Där finns ytterligare någon scootertidning för nyare scooters, twist and go, och en spansk tidning som heter scootermania.

Jag tror också att man får tidningen lite snabbare på detta sätt. Jag fick nya numret av Scootering idag.

/Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
victor
Mästare
Mästare

Re:

Post by victor »

kejj wrote: Det är konstform det, till skillnad från skruvade stöd o gafflar.
Trodde aldrig jag skulle säga det, men den skruvade gaffeln på månadens Alice in wonderland-temade scootern fungerade åtminstone väl ihop med temat :D

Dessutom, rejäl uppryckning i o m omstyleningen av senaste numret - köp och njut.
Post Reply