Damasker

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Martin O
Lärling
Lärling

Damasker

Post by Martin O »

Till vintern söker jag damasker till mina skor, så jag är torr när jag kommer fram till jobb. Jag kör normalt moped till jobb med vanliga fotpinnar, så fötterna är extra utsatta.
Någon som har tips och erfarenheter, så mottages det tacksamt.
Go classic, not plastic
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Damasker

Post by Federico »

http://www.touringbutiken.se

artikelnummer 14-7277
Federico
Gutta
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Gutta »

Kolla på Biltema, jag har inte provat dom men har en kompis som cykla mycket o han tycker dom är bra, kanske funkar till moped också.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/ ... ooverdrag/
Touring -60
Rally180 -73
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Lite tuffare galoscher, som jag nog ska investera i m t p Londons klimat, erbjuder norska Swims:

Image
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

OlleM
Entusiast
Entusiast

Post by OlleM »

www.bootsinabag.se De är designade för att alltid kunna ligga i väska eller ficka. Bra skydd mot stänk.
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

OlleM wrote:www.bootsinabag.se De är designade för att alltid kunna ligga i väska eller ficka. Bra skydd mot stänk.
Herregud, det var nog det lojaste jag sett :O

Tror inte nagon frisk person skulle fa for sig att anvanda de dar, speciellt inte nar det dels finns snygga galoscher, dels mindre hemska tucano urbano:

Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

victor wrote:
OlleM wrote:www.bootsinabag.se De är designade för att alltid kunna ligga i väska eller ficka. Bra skydd mot stänk.

Tror inte nagon frisk person skulle fa for sig att anvanda de dar, speciellt inte nar det dels finns snygga galoscher, dels mindre hemska tucano urbano:

Image
jag kan inte se någon större skillnad på Tucano vs bootsinbag.

nu ser man inte tucanoversionen så bra på din bild, men de ser ut att ha en botten/sula. det har inte bootsinbag, fördelen med detta? man kan avnända dem för cykel med clipspedaler, man kan också vika upp tån och gå på sina riktiga skosulor. alltså fyller de fler funktioner.

personligen skulle jag köra i gummistövlar och ha finskorna i en ryggsäck
Federico
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Federico wrote:
victor wrote:

Image
jag kan inte se någon större skillnad på Tucano vs bootsinbag.

nu ser man inte tucanoversionen så bra på din bild, men de ser ut att ha en botten/sula. det har inte bootsinbag, fördelen med detta? man kan avnända dem för cykel med clipspedaler, man kan också vika upp tån och gå på sina riktiga skosulor. alltså fyller de fler funktioner.

Ahhh trodde den otacka sulan horde till sjalva stoveln :P
Ar det utan sula ar de ju nastan identiska, bortsett fran att tucano aven skyddar sjalva sulan da de har nagon tunn egen sula.
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Federico wrote:
Tror inte att damerna i vårt östra grannland uppskattar ditt förslag. :lol:

Jag har fått förmånen att utvärdera boots in bag och kommer naturligtvis att delge er resultatet. Idén verkar helt rätt, vare sig man cyklar, kör scooter eller motorcykel.
Go classic, not plastic
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Vill man ha vackert väder skall man köpa sig regnkläder. :roll:
Mina Bootsinbag har legat i toppboxen ett bra tag nu och det har inte varit väder till att testa dem förrän idag.
Att komma torrskodd till jobbet har fått en ny innebörd.
Den stora fördelen med Bootsinbag är när man inte använder dem. De tar minimal plats hoprullade. De är snabba att sätta på skorna och utför sitt jobb utan anmärkning. Bra att det från början finns en ögla, så man kan hänga upp dem på tork.
När jag sökte damasker, eller galoscher, hade jag tanken på något äckligt gummiaktigt att sätta på fötterna, som dessutom tog värdefullt packningsutrymme för mig.
Även om OlleM har kört lite "smygreklam" i tråden, är det en innovativ produkt han fått fram, som jag varmt kan rekommendera.
Go classic, not plastic
Post Reply