Ritning till egenproducerad kabelstam sökes

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
BooDaa
Lärling
Lärling

Ritning till egenproducerad kabelstam sökes

Post by BooDaa »

Öppen fråga till alla er som har mått och längd i huvudet.
Är det någon som har en ritning eller detaljerade anteckningar till en kabelstam (Touring 57:a).
Skulle vilja bygga mig en ny stam då jag saknar lite kablar här och var, men vet inte alls hur långa de behöver vara, vilken kaliber de skall ha och vart förgreningarna bör vara.
I orginalutförande är det ju batteri inkopplat, men det tänkte jag försöka slippa ifrån.

Jag vill även passa på att tacka alla vänliga användare på detta forum som med sin kunskap bidrar till att höja humöret i mitt garage.
Svarstiderna brukar vara enormt bra och det är ju skönt att slippa lära sig allt utifrån egna felsteg.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Clater
Entusiast
Entusiast

Post by Clater »

Jag har gjort en "egen" variant till min -58:a som finns här på forumet. Vet inte om den kan hjälpa dig. Jag har dock valt att behålla batteriet.....
/Clas
BooDaa
Lärling
Lärling

Post by BooDaa »

Dessvärre är våra vespor inte helt identiska. Om jag tolkar ditt schema rätt så har ju du tändningslås (lyxigt värre) och en komprimerad omkopplare på styret med väldigt få kontakter. Kan det stämma?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Svennas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Svennas »

Ska kolla i mina kartonger med delar. Jag borde ju ha en komplett kabelstam till mitt objekt liggande. Den kanske du kunde låna och mäta lite på. Ska kolla ikväll hur det ligger till.

Jag har rivit fram kablaget nu. Hör av dig med ett pm till mig om du vill låna det.
BooDaa
Lärling
Lärling

Post by BooDaa »

Klockrent! Ännu en guldstjärna till Svennas.
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
madoc
Entusiast
Entusiast

Snälla...

Post by madoc »

Kan vi andra få en skiss sedan - jag skulle också behöva nu under vintern.

Please!!

/M
Spinger man på pumpen har man i alla fall haft fart.
Post Reply