Ok. Nu försöker jag att hjälpa en granne med hans v50 med att ta fram årtal. På ramnummer ser jag ett C eller G, går inte att avgöra samt bara 4 siffor. Däremot motorn har motornr:
V5A1M 356554
Men på det nummret hittar jag inget på scooterhelp.
Kan också nämna att fotlisterna är i gummi utan aluminiumskena. När började man de listerna?
Ramnummer V50
-
- Lärling
Det har alltid varit gummilister utan aluminium på Vespa 50, V5A1T som borde vara ramnumrets prefix på din grannes vespa. Inga andra bokstäver där, bara serienumret, en stjärna och "VoV 1390" efteråt förhoppningsvis.
Ungefär så här
V5A1T XXXXXX ☆ VoV 1390
C eller G kanske är en nolla, sexa?
Ungefär så här
V5A1T XXXXXX ☆ VoV 1390
C eller G kanske är en nolla, sexa?
[url=http://mondostyle.se]MONDO SS[/url]
Märkligt detta med listerna.
På min 50R är det stora hål, typ sex stycken per list där det ska vara gummilist. På min 50 L är det aluminium/gummi med färre gål, samt mindre i diameter. tror att det är typ 4 eller fem, samt ändnitar. Vad skiljer de åt? Eller varför har en del gummilister medan andra aluminiumlister?
Det du beskrev har jag också förklarat för min granne, för så är det på min. V5A1T XXXXXX ☆ VoV 1390, jag tror att jag tom har piaggio loggan innan V5A1T
Hur som helst, jag tycker jag kan tom se en ☆ C 356554. Varför kan man inte söka på motornummer, där syns det tydligt...
På min 50R är det stora hål, typ sex stycken per list där det ska vara gummilist. På min 50 L är det aluminium/gummi med färre gål, samt mindre i diameter. tror att det är typ 4 eller fem, samt ändnitar. Vad skiljer de åt? Eller varför har en del gummilister medan andra aluminiumlister?
Det du beskrev har jag också förklarat för min granne, för så är det på min. V5A1T XXXXXX ☆ VoV 1390, jag tror att jag tom har piaggio loggan innan V5A1T
Hur som helst, jag tycker jag kan tom se en ☆ C 356554. Varför kan man inte söka på motornummer, där syns det tydligt...
-
- Lärling
Re: Ramnummer V50
Hej!anz wrote:Ok. Nu försöker jag att hjälpa en granne med hans v50 med att ta fram årtal. På ramnummer ser jag ett C eller G, går inte att avgöra samt bara 4 siffor. Däremot motorn har motornr:
V5A1M 356554
Men på det nummret hittar jag inget på scooterhelp.
Kan också nämna att fotlisterna är i gummi utan aluminiumskena. När började man de listerna?
Med största sannolikhet är det en Vespa 50 N från 1969 som din granne har. Jag har haft två stycken -69:or, den ena hade motornummer V5A1M ☆349238☆ och den andra hade ☆361550☆ och din grannes befinner sig alltså däremellan.
Ramnumren för Vespa 50 N 1969 löper mellan V5A1T ☆248334☆ och ☆275620☆. Det tillverkades totalt 27 286 stycken Vespa 50 N av 1969 års modell.
Mvh
/ Fredrik