I väntan på däck och slang från Tyskland ville jag "torrbyta" för att prova hur man bär sig åt.
Vespan lades således ned på den dåligt klippta gräsmattan för framhjulsdemontering och fälgen togs isär.
I Trelleborgdäcker hittade jag en Värnamoslang. Undrar just när den såg dagens ljus senast?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
På mina gamla slangar har ventilerna varit vinklade i färdriktningen, men på de nya ligger de 90 grader "åt båda håll". Kollegan som har en tidig 60-talare har hål i fälgen för genomföring av ventil till navkapselsidan, men inte jag.
Är det någon som har erfarenhet av detta bekymmer? Skall jag helt sonika vinkla ut ventilen i friska luften, eller riskerar den att slås sönder mot broms eller annat då?
Min fälg, utan genomföringshål: http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... GS150.aspx
Nyare fälg: http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... 35010.aspx
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83