Filtring förgasare och främre dämpare?

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
jeriko
Drömmare
Drömmare

Filtring förgasare och främre dämpare?

Post by jeriko »

Som sagt, jag saknar filtringen och tycker att förgasren sitter lite "sådär" fast på insuget. Borde vara läge för tjuvluft som ställer till det. Vidare undrar jag ifall nån lyckats renovera sin främre stötdämpare? Min dämpar inget alls och jag undrar ifall det går att fylla på olja eller nåt annat?

Tack på förhand, Johan
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Det finns väl nya stötdämpare att köpa så det är ju ett alternativ till att fixa den gamla. Nägon speciell orsak varför du fortsätta med den gamla? (Slänga den skall du ju inte oberoende.)
Woodstock

Re: Filtring förgasare och främre dämpare?

Post by Woodstock »

jeriko wrote:Som sagt, jag saknar filtringen och tycker att förgasren sitter lite "sådär" fast på insuget. Borde vara läge för tjuvluft som ställer till det. Vidare undrar jag ifall nån lyckats renovera sin främre stötdämpare? Min dämpar inget alls och jag undrar ifall det går att fylla på olja eller nåt annat?

Tack på förhand, Johan
Jo, filtringen (som ska vara infettad) är allt viktig. Det är knappt lönt att renovera stötdämparen - en ny kostar ett par hundralappar.

Mvh

/ Fredrik
jeriko
Drömmare
Drömmare

Tack för svaren men...

Post by jeriko »

Var sitter filtringen? Inne i förgasaren, bottnad i den delen som trycks in i insuget? Eller inne i insuget för att täta mot förgasarenss yttre del?
Rätt kass konstruktion eller hur. Varför inte en hederlig fläns med packning?

Vidare är jag manisk vad gäller att förstå hur saker funkar, därav min önskan att önskan att renovera dämparen.

/J
Post Reply