Som sagt, jag saknar filtringen och tycker att förgasren sitter lite "sådär" fast på insuget. Borde vara läge för tjuvluft som ställer till det. Vidare undrar jag ifall nån lyckats renovera sin främre stötdämpare? Min dämpar inget alls och jag undrar ifall det går att fylla på olja eller nåt annat?
Tack på förhand, Johan
Filtring förgasare och främre dämpare?
Re: Filtring förgasare och främre dämpare?
Jo, filtringen (som ska vara infettad) är allt viktig. Det är knappt lönt att renovera stötdämparen - en ny kostar ett par hundralappar.jeriko wrote:Som sagt, jag saknar filtringen och tycker att förgasren sitter lite "sådär" fast på insuget. Borde vara läge för tjuvluft som ställer till det. Vidare undrar jag ifall nån lyckats renovera sin främre stötdämpare? Min dämpar inget alls och jag undrar ifall det går att fylla på olja eller nåt annat?
Tack på förhand, Johan
Mvh
/ Fredrik
Tack för svaren men...
Var sitter filtringen? Inne i förgasaren, bottnad i den delen som trycks in i insuget? Eller inne i insuget för att täta mot förgasarenss yttre del?
Rätt kass konstruktion eller hur. Varför inte en hederlig fläns med packning?
Vidare är jag manisk vad gäller att förstå hur saker funkar, därav min önskan att önskan att renovera dämparen.
/J
Rätt kass konstruktion eller hur. Varför inte en hederlig fläns med packning?
Vidare är jag manisk vad gäller att förstå hur saker funkar, därav min önskan att önskan att renovera dämparen.
/J