Scooterträff i Trosa 2010-08-15

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
GOGGOTOMAS
Nybörjare
Nybörjare

Scooterträff i Trosa 2010-08-15

Post by GOGGOTOMAS »

Nyköpings scooternätverk inbjuder till träff med åktur i Trosa.

Tiden är söndagen den 15/8 och vi samlas kl 13.00 på hamnplan i Trosa. Därefter blir det en liten rundtur i Trosatrakten och ev. någon rolig tävling.

För dig som är från Nyköpingstrakten och vill åka scooter till Trosa så samlas vi kl 11.00 på Stora torget i Nyköping, vi kör sedan i samlad tropp utmed kustvägen till Trosa. Att vi åker redan kl 11 gör att vi kan äta lunch eller medhavd matsäck när vi kommer fram.

Vid regn blir turen inställd.

Välkommen!
Tomas W
GOGGOTOMAS
Nybörjare
Nybörjare

Post by GOGGOTOMAS »

Med regntunga moln och nära nog 100% luftfuktighet åkte tre tappra scooterister från Nyköping mot Trosa för att vara med på scoterträffen där. Den höga luftfuktigheten och värmen gjorde att scootrarna puttrade och hackade värre än vanligt, men fram kom vi. Väl i Trosa visade det sig att vi inte kom till en vanlig träff utan till första upplagan av TROSA SCOOTERMÄSTERSKAP. I Trosa väntade sex socoterister på oss och det blev då fem Vespor, tre Lambrettor och en Goggo.
Första mästerskapsgrenen var en tipspromenad med en del kluriga frågor. Därefter for vi iväg till Uttervik utanför Trosa och där skulle vi köra en ”Slow race på begränsad asfalts track” alltså köra en kort sträcka på längsta möjliga tid. När alla kört visade det sig att vi skulle köra en gång till och få så liten skillnad som möjligt mot första körningen.
Efter slow racet puttrade vi tillbaka till Trosa och Hamncaféet för fika och korandet av Trosas första scootermästare.

Tack Bo och Göran för en fin mästerskaps-eftermiddag i Trosa

Här följer några bilder på det som utspelades under den HELT regnfria eftermiddagen:

Image
Samling vid Östra Hamnplan

Image
Ett haveri på väg till Slowracet, varför så ofta Lambrettor!?

Image
Bogsering med hjälp av silvertejp

Image
Framme i Uttervik

Image
Stilstudie i Slowrace

Image
Poängberäkning och välförtjänt fika på Hamnkafeet

Image
2010-års Trosamästare Kent J
Fredde
Entusiast
Entusiast

Post by Fredde »

Ja som förstagångare på en scooterträff överhuvudtaget måste jag bara tacka och bocka!
Visste inte riktigt vad jag gav mig in på när jag åkte dit men det var mycket trevligt i alla fall.
Och när "chefen ringer och undrar om allt är ok för det har tagit lång tid och jag inte hört av mig, så kan jag bara bekräfta att det tar tid när det är kul.
Men är det gängse seder att hänga ut nybörjarna?
Jag är ju med på nästan alla bilder... eller är det jag som var ivägen hela tiden kanske?
Tack och bock i alla fall, nu har jag snart betalat in avgiften och ska bli medlem också!
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Post Reply