Fick ihop min äntligen så jag kunde ta en prov sväng!
Men den 4taktar på 2an innan max så den varvar inte ur samt att den orkar inte varva ur riktigt på 3an även lite nedför. 60-75 är väl vad den orkar med. Samt att om man varvar motorn så BÖÖPar den först innan den börjar varva. Jag tycker ju att jag ställt tändning enligt alla konstens regler på 28 grader.
Ska jag kanske ställa den lite mer ändå, eller mindre?
Ljuddämparen ska enligt utsago från förra ägaren vara nästan ny, den har inte vart inreggad så regelbunden körning har den inte råkat ut för. Samt att den är knappt rostig utan nästan helt lackad svart.
Bör jag prova med mitt PX125 rör jag har liggandes? Eller helt utan bara för att se vad som händer?
Touring 59a som inte riktigt vill varva ur.
Touring 59a som inte riktigt vill varva ur.
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Hm vad ska jag ha för förgasar bestyckning på denna är en orginal knasare 20/17 eller om det är tvärtom den heter.
Om ja kommer i håg rätt så är det
200, E1, 93 på huvudmunstycket
och 43 på det andra munstycket
Kan ha blandat ihop siffrorna glömde lappen hemma såklart...
Men 200 och E1 är säkert i alla fall samt att det är 93 eller 95 efter det.
Om ja kommer i håg rätt så är det
200, E1, 93 på huvudmunstycket
och 43 på det andra munstycket
Kan ha blandat ihop siffrorna glömde lappen hemma såklart...
Men 200 och E1 är säkert i alla fall samt att det är 93 eller 95 efter det.
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
ok då är det den som var 93 eller 95 som ska upp en del om jag testar med px dämparen?
men stämmer bestyckningen om jag ska åka orginal verkar inte riktigt vara samma sm en del andra på forumet. Hittade det gamla service meddelandet från como och där stod det 170 på luft.
Om jag byter till 170 vad ska jag ha på huvudmunstycket då ska jag ha kvar 93 eller 95?
Eller egentligen hur ska jag prova?
Vad gör de olika munstyckena och vad händer vid byte?
men stämmer bestyckningen om jag ska åka orginal verkar inte riktigt vara samma sm en del andra på forumet. Hittade det gamla service meddelandet från como och där stod det 170 på luft.
Om jag byter till 170 vad ska jag ha på huvudmunstycket då ska jag ha kvar 93 eller 95?
Eller egentligen hur ska jag prova?
Vad gör de olika munstyckena och vad händer vid byte?
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2