Hej,
Fick haveri idag i form av ett fingerstort hål kolven på min P 200 E, fick le den hem ca 7 km( pust).Har lyft av toppen och en snabb fråga innan jag går vidare, måste hela motorn ur för att få av cylindern? Finns det tips finns för att minimera ingrppet?
Hål i kolven!
Re: Hål i kolven!
lossa nedre fästet på bakdämparen, eventuellt måste förgasarburkens lock bort, sedan kan man sänka ner motorn så pass att cylindern ska kunna dras av. går i alla fall på äldre vesporop wrote:Hej,
Fick haveri idag i form av ett fingerstort hål kolven på min P 200 E, fick le den hem ca 7 km( pust).Har lyft av toppen och en snabb fråga innan jag går vidare, måste hela motorn ur för att få av cylindern? Finns det tips finns för att minimera ingrppet?
Federico
Tack för tipsen, ska genast ut i garaget och prova. Jag bytte till ett Sito + och annat munstycke i vintras enligt rekommendation från EM scooter men stiftet byttes inte.Kan det va orsaken? Vid första provturen tidigt i våras tror jag att jag fick ett värmenyp och trodde det berodde på dålig olja i blandningen. Några andra tips att tänka på vid själva kolvbytet?Materialet från kolven har ju tagit vägen någonstans, kan det skapa problem om det ligger spån i vevhuset?