Intressant detta med att montera lagren på veven och montera ihop.
Varför försspråkas det nästan alltid denna lösning för att montera lagren på veven i vespa kretsar?
Jag skall strax göra samma grej, byta lager och diskuterade detta med några hellmeckers/vespa/2t/mikrobil tokar på jobbe då jag var frågande till att kunna göra på detta viset då det ser ut som om mina tätningar är monterade från insidan.
Och båda två sade nej nej byt packboxar och montera lagren i huset först, alltid lagren i huset först! Och dra allt på plats med avdragare.
Jag tog då upp det faktum att man inte kan avlasta innerringen på lagret då tätningarna sitter där man det menade de på att det inte spelar någon roll och du kan ju inte avlasta ytterringen om du monterar på veven först, och det är ju sant. Dessa snubbar har skruvat det mesta så jag tvivlar inte en sekund på att det kommer fungera.
Montera vevlager på veven eller i husen först?
Montera vevlager på veven eller i husen först?
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Ingen aning har aldrig gjort det förr ännu;-) Men det finns en tråd på "Så funkar det" och det finns nog några "råd" på denna sida också om jag inte minns fel samt på scooterhelp så monterar de på veven först.
Fast jag kommer montera i huset först.
Fast jag kommer montera i huset först.
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2