P200E motor i Touring, rapport

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
vespaman
Entusiast
Entusiast

P200E motor i Touring, rapport

Post by vespaman »

Har ju under senvintern stoppat i en P200E motor i min gamla Touring.

Vill tacka alla som har föreslagit detta, som lösning (isället för att trimma 150:an).
Tillsammans med 12V elsystem och halogenlampa blev det som en ny scooter. Kraft man tidigare bara drömt om. :P

Men jag pressar in en liten fråga; eftersom jag tycker att den är lite knepig i botten, bluddrar till lite granna när man gasar på från tomgång, och vill gärna lägga av när man ska dra iväg vid rödljus om man inte varvar lite extra, så tänkte jag byta stift till att börja med. Men vad ska det vara för stift i en P200E utan trim?
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

http://www.emscooters.se/pub_docs/files ... _Vespa.htm

Konstigt det där blev. Kopiera och klistra in länken så funkar det.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
vespaman
Entusiast
Entusiast

Post by vespaman »

B7ES! Bra, trodde att det skulle vara kort gänga även på 200:an.

Thx!
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Men jag pressar in en liten fråga; eftersom jag tycker att den är lite knepig i botten, bluddrar till lite granna när man gasar på från tomgång, och vill gärna lägga av när man ska dra iväg vid rödljus om man inte varvar lite extra
Har haft samma problem med min PX 200 sen jag köpte den. Justerade luftskruven och det blev bättre men aldrig helt bra. Förrän nu det vill säga. Efter att jag bytt avgassystem till ett PEP Plus 2.0 och gått upp ett steg på huvudmunstycket drar den som en turbin från tomgång!
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
vespaman
Entusiast
Entusiast

Post by vespaman »

klinkhammer wrote: Har haft samma problem med min PX 200 sen jag köpte den. Justerade luftskruven och det blev bättre men aldrig helt bra. Förrän nu det vill säga. Efter att jag bytt avgassystem till ett PEP Plus 2.0 och gått upp ett steg på huvudmunstycket drar den som en turbin från tomgång!
Mmm, jag har följt din blåstråd med intresse, är lite sugen själv faktiskt. Fast jag tror jag kör säsongen ut, om jag bara får stil på den. Alltid skönt med liten upgrade varje år. :D
Post Reply