Hade gått o funderat på att köpa mc-lyft att lyfta Touringen med. Fastnade först för den lilla fyrkantiga plattformen som Biltema säljer för en knapp tusing. De har även en större, lite bättre variant för 1200, men den får jag antagligen inte in i mitt pyttelilla förråd/verkstad.
Till slut bestämde jag mig trots allt för att köpa den större av lyftarna och begav mig till Malmö. Kände verkligen inte för Biltema igen, har ränt en massa där på sistone i olika ärenden, så det fick bli Jula efter en snabbkoll på deras hemsida.
Väl där upptäcker jag att de även har den lilla lyften, enligt skyltning nedsatt till en tusing (hade hos Jula kostat ca 1400). Frågar en säljare varför denna lyft inte finns på hemsidan och får beskedet att den är utgående ur sortimentet.
"Naturligtvis kan du få en bättre rabatt i och med det" säger säljaren och frågar "Hur mycket vill du ge?". Jag tänker först haspla ur mig en summa kring femhundra spänn, men skäms att pruta så mycket i en vanlig butik i Sverige, så jag säger att jag inte kan stå och sätta hans priser åt honom. "Ok, du får 75% rabatt" svarar han då.
Kontentan är alltså att jag åkte för att köpa en aningen otymplig lyft för 1200 spänn, men kom hem med en som faktiskt går att få in i min verkstad för bara 250 spänn!

PS. Ja, jag är smålänning...