2010 Scooterpremiär Malmö

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Souldiva
Nybörjare
Nybörjare

2010 Scooterpremiär Malmö

Post by Souldiva »

NÄR: 1 Maj kl 14.00
VAR: Stortorget, Malmö

Efter vinter kommer sommar, så även i år!
Som varje år sen förra seklet så är det även en scooterpremiär detta året. Lika sant som Amen i kyrkan.
Du är inte ensam så sväng med ditt kickben, hoppa upp i din sadeln, slut dina ögon, vrid på din stela gashandled, ta ett djupt andetag så du riktigt känner doften av hela din...härlighet, frigör dina krokiga kopplingsfingrar.
Känn hur du blir yngre.
Känn hur Lambretta Club Malmö ger dig din ungdom tillbaka för en dag.

För mer information gå in på http://lc.mille.nu/
Nocke
Nybörjare
Nybörjare

Post by Nocke »

SCOOTERPREMIÄR 2010! Välkommen till Stortorget i Malmö kl 14.00 för scooterpremiär. Efter en stunds beundran av varandras fordon kör vi en city-cruise runt Malmö med stopp för en kopp java på möllan och avslutar sedan dagen med grillning utanför Malmös nya vattenhål, det nya scootergaraget! Varmt välkomna!
Nocke
---------------
Lambretta TV175 - 62
Vespa PX200e - 92
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Tack för en välorganiserad träff som blev över förväntningarna. :D

Enda smolket i bägaren var att valda café på Möllevångstorget var alldeles för litet för det stora deltagarantalet, 52 st räknades det visst till. Kön till det lilla cafëet ringlade sig som en rea på Systembolaget. Jag valde att avnjuta kaffe från medhavd termos.

Jag låter bilderna tala för sig själva. Tyvärr hade jag ett stort fett fingeravtryck på kameralinsen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Go classic, not plastic
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

Jo, det var ett litet äventyr för stora och små att köra gudinna med trehjuling till Skåne. Men det är alltid lika kul med små besök bland entusiaster. Roligt också med ett stort deltagande; förutom de lokala var det danskar, någon nordman och finländare och även några göteborgare :wink: på besök. Och så ett enkelt, socialt och trevligt upplägg vid Malmö-scooterismens new HQ:s.
Image
Stortorget var stort nog även för den i sammanhanget stora Heinkeln. Och det är faktiskt en kabinen-roller, en kabin-scooter!
Image
Image
Lördagsgodis in der Kabine skapar lugn... en stund. En liten stund.
Image
Små droppar kommer från himlen när följet börjar sin cruise genom staden. Men droppandet slutade snart.
Image
Image
Från en trehjulings horisont.
Image
Image
Image
Image
Image
Jag kan ju inte namnet på er alla och känner inte igen scootrarna, och inte heller kan andra tagga som på FB. Jag har lagt upp ett album i Vespa Club Lunds FB-grupp, där kan det ju taggas och kommenteras fritt. Lambretta Club Malmö har ingen grupp vad jag vet och kan hitta.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Focus-face!
Image
Fighting face!
Image
"Runt hjulen, den gamla garagevändningen och så långsamt som möjligt, krypkörning vettu"...
Image
"Ok... en liten repetition av det gamla MC-provet, alltså? Svinenkelt!"
Image
För det är slowrace vi kör, va'!
Image
"Jag klarade det... och den är gammal". '53, '54... eller?
Image
Heja!
Image
Pappa och Tova, Tuva? fixar banan.
Image
En riktigt genomförd mod-ride och en nordman. Och jag tror att han vann, det vill säga han körde banan långsammast utan att sätta ner fötterna!
Image
A posing Michaele on the all new 4 stroke LML Star 125 på besök med danske importören för Skandinavien. Hård hoj och kul utveckling.
Image
Image
Image
Image
Image
En sponsorväska för dagen med olja, kepsar och klibbor.
Image
Och där är han ju, vinnaren. Förutom fräcka Gulfoljor kunde han välja mer från prisbordet. Det blev en oljeflaska till.
Image
Det gällde de tre första, resten i prislistan fick "bara" välja från bordet. Men där fanns det skivor, väskor och annat kul.
Image
Image
En dansk tredje-pristagare och Citroën DS-förbrukare tidigare i livet.
Image
Mmm... Börjesson låter ättelägget välja pris.
Image
Information om kommande aktiviteter i Skåneland.
Image
Klart från dragbilen!
Image
Kort paus en route en Götebourg med gudinnan, prinsen, prinsessan och trehjulingen. I garaget vid 2315 hrs.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Enormt tjusiga bilder!

/HB