Scooterpunkten (HBG)

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
exter
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Scooterpunkten (HBG)

Post by exter »

Som nyinflyttad helsingborgare kommer jag att behöva ny serviceverkstad för min GTS 300 framöver. Det verkar vara Scooterpunkten som gäller, men visst är detta gamla Cykelbollen? Vågar man verkligen lämna in sin Vespa där, jag har bara hört dåliga saker om Cykelbollen. Eller är det ny ägare?
2009 Vespa GTS 300 Super
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

Jag har också bara hört att dåliga saker om dem. Skulle vara intressant att veta varför de bytt namn.

Annars har du Jonte Engdahl i Löddeköpinge, de har ju också Piaggioverkstad vill jag minnas.
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
exter
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by exter »

Tack för tipset, ska komma ihåg det. Får nog ge Scooterpunkten en chans, inte så dumt att ha promenadavstånd till och från verkstan.

Hade jag haft ett företag med namnet "Cykelbollen" så hade jag också bytt :)
2009 Vespa GTS 300 Super
Nicko35
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nicko35 »

Köpte min GTS 300 av Jonte Engdahl i Löddeköpinge,hur trevliga som helst men i ärlighetens namn måste man säga att Vespa är nog inte riktigt deras grej,mest krossgrejer(KTM)
Skulle själv vilja ha en annan meckare,helst i Malmö!någon som vet någon bra Vespa meckare i Malmöområdet?
Popolino_67a
Drömmare
Drömmare

Re: Scooterpunkten (HBG)

Post by Popolino_67a »

exter wrote:Som nyinflyttad helsingborgare kommer jag att behöva ny serviceverkstad för min GTS 300 framöver. Det verkar vara Scooterpunkten som gäller, men visst är detta gamla Cykelbollen? Vågar man verkligen lämna in sin Vespa där, jag har bara hört dåliga saker om Cykelbollen. Eller är det ny ägare?
Du får nog ta kritiken mot scooterpunkten här på forumet med en nypa salt, dom är ju trots allt en av dom största piaggiohandlarna i sverige, tror bara em-scooters i gbg är större. Det e ju också så att det mest är dom som inte är nöjda med något som hörs mest.
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Du kan ju prova och korsa fingrarna

De gånger de har strulat har väl mest gällt när de ska laga gamla vespor (som min) , att serva nya GT där det bara är att följa instruktionsboken från Piaggio borde vara enklare.

www.prillas.se i Eslöv är också auktoriserade - har inte testat själv men lär vara bra.

/HB
Post Reply