Säsongspremiär!

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Säsongspremiär!

Post by TMax500 »

Då var den avklarad, säsongspremiären. Äntligen. Efter 10 veckor avhållsamhet från scooterkörning kunde jag äntligen rulla TMax:en nedför backen hemma och köra några mil.

Mina Conti Twist som jag lade på 2009 fick nu göra skäl för sig i slasket. Jag har tidigare varit kritisk mot Conti Twist för att de är lite väl grovmönstrade, de ger vibrationer i styret på grovkornig och normaldålig svensk asfalt. Men just i det här föret så var förstås mönstret till sin fördel. Se foto.

Tog en tur Göteborg-Särö-Vallda-Kungsbacka-Älvsåker-Anneberg-Lindome-Billdal-Göteborg. Det var mycket grus och en del snösträngar på de mindre vägarna, medan de större var rena och fina, men förstås blöta. 10 mil blev det. Skönt!

Image
Float like a butterfly, sting like a bee

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Aprilia SportCity 200 - såld
Piaggio X9 180 - såld
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Här i Malmö har det varit två dagar i helgen med plusgrader och acceptabelt scooterväder. Det har blivit några mil, men ack vilka tjälskador och grus på vägarna. Inget för små hjul. Man måste vara oehört uppmärksam på defekter i vägbanan.
Go classic, not plastic
Uffebuffe
Nybörjare
Nybörjare

Premiär?

Post by Uffebuffe »

Här körs det året runt!

/Uffe
PX 125-06
SX 200-68
SS 180-65
President of 365 ScooterClub, Nordic Branch.
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Re: Premiär?

Post by TMax500 »

Uffebuffe wrote:Här körs det året runt!
Det är helt rätt! :-) Brukar oxå försöka köra hela året, men när det är snö och is blir det svårare att köra min relativt stora scooter.

Att få ned 200 kg nedför min halvbranta backe hemma i snö och is, utan att köra omkull, är svårt och rentav lite farlig. Kan kosta ett benbrott...
Att sedan överhuvudtaget få upp den igen på landsvägsdäck kan vara ännu svårare. Kräver nog endurodäck - eller dubbat!
Float like a butterfly, sting like a bee

Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050

Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Aprilia SportCity 200 - såld
Piaggio X9 180 - såld
Post Reply