Japp 13 minuter för att vara exakt Fick dock ringa ett par gånger innan någon svarade. Och när jag väl fick svar så fanns det ingen återvändo. Pengarna sattes in under samtalets gång! Vet inte hur många gånger man blivit lovad att de skall hålla vespan och så dyker det helt plötsligt upp en scooterist på trappan med en bunte pengar. ( Finns många slipade affärsmän i den här klubben )
Måste säga att killen som hade den var en underbar människa.
Det är otroligt vilket drag det är efter äldre vespor! Man blir förvånad över hur snabbt annonserna förvinner. Vi veteran-ägare ska nog känna oss lyckligt lottade! Inte bara för att vi lyckades få tag i en gammelvespa utan också för att vi nu är snäppet lyckligare än alla andra..
Vill inte stjäla tråden men blir inspirerad av allt snack om pärlor som finns kvar i landet, trots några idoga exportörers arbete.
Visst är det intressant med att vissa, framför allt ute på landet, vägrar att slänga saker (tack och lov!).
Vad sägs om denna goding?
Ser väl ut som en sen Elit i starkt behov av omvårdnad. Kanske Federico ser någon intressant trampcykel i bråten?
Vad skönt/roligt det är att se andras vespor. Jag minns att någon sade till mig när jag köpte min första vespa, att snart är du ögare till flera, ja du, det stämde bra, jag äger just nu 4!
micke_th wrote:Ja så var man äntligen hemma efter en utflykt på dryga hundra mil *Pust*
Men nu står hon där och slåss med de andra om uppmärksamheten i vintergaraget
Snygg!!
Praktiskt att du inte lär behöver låsa den heller! Den har ju DRM-skydd
(enligt nummerplåten)
Jag blir dessutom lite extra glad när det dyker upp bilder på just den där modellen. Jag "råkade" nämligen köpa en sån förra sommaren & har aldrig fått grepp om vad jag ska leta efter när jag behöver delar. Och var jag bör köpa dem. ((Just nu behöver jag t.ex. en komplett uppsättning vajrar))
Heter dem bara Vespa Super?
Gerry Lindell
Kör Vespa 150 VL3 Struzzo... (1956-1957)
Den heter Super, men bara i Sverige. Om du säger att du har en Super från 50-talet till en utlänning så skakar de medlidande på huvudet och säger att du blivit lurad av någon Vietnames. Använd ramnumrets modellbokstäver (i början, t.ex. VNA) när du söker efter reservdelar från utomlandet. Eller 125 och årsmodell.
Om du har en svensk Super 57 så kan du söka på VL3 när du letar delar.
Tror inte att det finns färdiga vajerkit till äldre (dvs wideframe).
Det är billigast och smartast att köpa lösa vajrar med nippel, och sedan hölje på löpmeter + ändhylsor och sedan använda sig av den här tabellen.
Den är perfekt.
/P
Paka wrote:
Det är billigast och smartast att köpa lösa vajrar med nippel, och sedan hölje på löpmeter + ändhylsor och sedan använda sig av den här tabellen.
Den är perfekt.
/P
NNNEEEEEJJJJ!!
Nu ser jag inte tabellen längre!
(Självklart har jag sparat ner den på något bra ställe...men var?)
Bäst är ju om den kommer upp här igen, för då har ju fler nytta av den.
Gerry Lindell
Kör Vespa 150 VL3 Struzzo... (1956-1957)
Min far hade en sån där - med dom små hjulen..
Jag gjorde i ordning den, sen sålde han den..
Han vågade inte åka med den. Vi hade nog för mycket grusvägar runtom oss..
Men den gick bra!