Ok, projektrapport.
Fick äntligen tummarna ur bakfyllearslet idag och tog mig ner i "garaget" (typ trottoaren) för att montera bussningarna.
Jag har länge dragit mig för det eftersom enligt uppgift skulle hålen i desamma behövas tas upp, och en av bussningarna skulle behöva sandpappras ned eftersom bitubono ej har samma dimensioner som originalstötdämparna.
Hur som helst, rev bakdelen på vespan, lirkade ur stötdämparna och plockade bort de gamla bussningarna. De såg ut så här:
Här i jämförelse med bussningen från Jettin:
Tack vare de fantastiskt tydliga instruktionerna från jettin (överflödiga) var det inget som helst problem att montera de nya...
Övre bussningen syns monterad här:
Tog en snabb och kort provtur och lade märke till 2 saker:
1. komfortmässigt ändrar de ingenting
2. vespan känns mycket mindre sladdrig i bakvagnen. Provade att lägga ner lätt och det var stabilare än tidigare. Även passera över asfaltsskarvar hade ingen påverkan längre.
Antar jag får återkomma med en tydligare rapport såfort jag tillryggalagt fler mil, specielt med passagerare då jag upplever problemet som störst då man tar en ojämnhet i vägbanan under stark sväng med passagerare. Då kändes det tidigare som om bakvagnen gick i zick-zack...