Jag har nu äntligen fixat mitt gashandtag som inte vill gå tillbaka.
Se först till att alla vajrar och kopplingar är uppsmorda och löper så bra det bara går....
Fortfarande semestergas???
Ta då och montera en extra återgångsfjäder på trottelarmen inne i lamphuset. Jag har även monterat en extra fjäder i förgasaren men det hjälpte inte alls.
Lycka till!
ett tips är att spänna upp vajern lite mer så du slipper böjen mellan nippel och hölje, det finns ju alltid en risk att höljet hoppar ur hållaren om du har otur när vajern går tillbaka eller om höljet rör sig.
sedan är det skönare att köra om gasen tar direkt utan glapp.
Ja, det kan ju vara den som sitter ytterst där. Den ska i alla fall sitta innerst och sedan den vågiga. Det ser likadant ut på växelsidan.
Har märkt att en del först monterar gasvajern i nippeln (friserar den riktigt kort) och sedan pillrar in den i hållaren.
Jag tycker att det känns bättre att lägga in nippeln och sedan sticka igenom vajern. Då sitter den där den sitter och det är enklare att justera.
Semestergas handlar väl om att gasen "hänger kvar" för att handtaget inte återfjädrar? När är det ett problem då vi alltid håller i handtaget?
Idag blev jag positivt överasskad av att ha semestergas (trots ett nyrenoverat styre) då jag kunde visa tecken för filbyte utan att tappa fart, men det kanske bara är jag
Bara en tankte, annars är det en bra och självklar lösning med en extra/starkare fjäder