Går i tankarna att lackera om min V50 till våren men har ingen lust och ork att demontera hela vespan för att plocka bort ramen. Jag har hört att man kan lämna in den för blästring och lackning utan att plocka bort ram mm? Är det någon som gjort det och är det att rekommendera?
Förstår att jobbet inte blir perfekt då men i mitt fall skulle det räcka.
Någon som i så fall har tips på var i stockholmsområdet jag kan lämna in den?
Omlackera utan demontering?
Det går väl bra att köra billack utan att demontera, så lackas ju bilar hela tiden. Men det blir många gånger bättre och snyggare om du demonterar och lackar bit för bit, en det blir mycket tydligare på en Vespa om man bara lackat utsidan på allt.
Hur du än gör, håll blästern borta från en ihopmonterad Vespa, man kan maserkra och skydda motor, tank och lager hur bra som helst och ändå har blästermedel trängt in. Du kommer garanterat att förstöra något. Bättre att slipa.
Hur du än gör, håll blästern borta från en ihopmonterad Vespa, man kan maserkra och skydda motor, tank och lager hur bra som helst och ändå har blästermedel trängt in. Du kommer garanterat att förstöra något. Bättre att slipa.
Federico
Lägg dina sprayburkspengar i spargrisen istället, lacka den med riktig lack nästa säsong istället. Sprayburk och 2-k färg är inte på samma världsdel. Resultatet du får om du är riktigt duktig med sprayburk motsvarar en halvmiss med riktig 2k. Helt annan lyster i 2k.Teddan wrote:Japp, tackar för svar. Blir definitivt ingen blästring utan att jag packar ner den. Får bli så. Hur har ni gjort mot repor och annat. Känns inte hundra att köpa ny färg och spreja på då vespan lär ha blivit solblekt med åren. Är det full ommålning som gäller.
Dessutom så är underarbetet det samma och viktigaste, tråkigt att lägga timmar av slipande bara för att se det rinna bort i sprayrök och drivor av burkar...
Köper du ett nytt "vajerkit" och ändå skall lägga en lack tror jag du strippar en smallframe på typ 15min med lite underdrift.

GoodluckChuck!!!
-1967 Primavera 154cc-