And to suit the above head... a lovely 270cc barrel kit... featuring a 74mm bore x 60mm stroke, 12.5:1 compression ratio and a low friction 3 ring piston kit..
Det blir väl inte 270 cc, snarare 258 cc?
V4 Head ger en effektökning på GTS 300 från 19,79 till 22,57 Hp (benchmark maxeffekt vid hjulet). Det borde motsvara drygt 24,5 Hp vid drevet. Effektökningen ser kanske inte så mycket ut, men kollar man diagrammen så ser man att vridmomentet vid riktigt höga varv är väldigt mycket bättre än med originalcylindern. Man får nog montera ett 140 bakhjul, så att varvtalsbegränsningen inte slår in när man kommer upp i 130 km/h.
Vem blir först med att montera V4-toppen på sin GTS 300? Har sett att DP:s röda provkörnings-GTS 300 är till salu på blocket för 48 000 kr. Man kanska skulle bjuda 51 000 kr mot att han monterar V4-toppen och erbjuder 3 månaders garanti...
mejiro wrote:Vem blir först med att montera V4-toppen på sin GTS 300? Har sett att DP:s röda provkörnings-GTS 300 är till salu på blocket för 48 000 kr. Man kanska skulle bjuda 51 000 kr mot att han monterar V4-toppen och erbjuder 3 månaders garanti...
mejiro in da house:
Har sett att DP:s röda provkörnings-GTS 300 är till salu på blocket för 48 000 kr
Den är SÅLD och bor numera i Malmö men visst vore det kul att få smacka det och sen har jag en liten Takegawa kompressor som är gjord för Honda Monkey, det kunde rocka....