Tänkte varna er att det är någon på gång med scam erbjudan på vår SSK annons forum.
Det verkar vara en sådan african scam - typ "nigera brev" ... skicka pengar via Western Union, sedan skickar han grejorna... ja ja
Jag fick mail ifrån en sk. Andy Evans <andy.evan46@gmail.com) i samband med min annons på SSK hemsidan där jag söker en GS 150 hastighetsmätare. Killen påstår ha en tysk GS150 i Spanien som han vill plocka isär och sälja i delar - jag behöver bara skriva vad jag vill ha och han ber montörn att plocka bort delarna för att posta de... Betalning via Paypal eller Western Union...
Hittade exakt samma typ mail med samma stavfel i ett spanskt forum för "funktionsradio" fans där det varnades för killen... dock var han Andy Evans ifrån London...
( http://www.radioaficionados.es/foros/vi ... 47e2d64df6 <http> ) samt en rysk site ...
( http://www.radioscanner.ru/forum/topic40472.html )
Det hela är väldigt suspekt... Lika bra att varna för att det finns ju alltid någon som går på detta..
Hälsningar
Tobias
Mailens text är:
Jag Andy Evans från Spanien .. jag kom över din annons på wedsite att du är i behov av detta ärende .. jag vill bara meddela dig att jag har den till salu och i gott skick .. Let me know Om du fortfarande är intresserad och jag kommer att återkomma till dig med tillstånd av produkten och priset .. jag accpet PayPal Western Union och Banköverföring som min betalningsmetod .. låt mig få veta vilken du föredrar tack och hoppas att få höra från dig snart
I am Andy Evans from Spain..I am came accross your advert on wedsite that you are in need of the above subject..I just want to let you know that i have it for sale and still in good condition..Let me know if you are still interested and i will get back to you with condition of the item and price..I accpet paypal,western union and bank wire transfer as my method of payment..let me know which one you prefer thanks and hope to hear from you soon
V A R N I N G för ev. BEDRAGARE som svarar på annonser
V A R N I N G för ev. BEDRAGARE som svarar på annonser
"Blech und Freude Rollerjungen"
-
- Lärling
Här är en liknande
Det här kom till mig i jakten på en 4 växlad drevsats till Wideframe :
Jag Jorg Wagner från USA, jag kom över din annons på webbplatsen
att du är i behov av detta ärende anges, jag vill bara användas
detta lilla ord till mig så att du vet att jag har den till salu, och
fortfarande i gott skick, om du behöver några bilder på objektet jag kan
skicka dem till dig när jag hörde av er så att vi kan förhandla pris och jag behöver din fullständiga adress för sjöfarten ändamål, vänligen jag bara behöver en seriös köpare och jag godtar check betalning, internationella postanvisning och Western Union Money Transfer, Money Gram överföring av pengar Pay Pal och Banköverföring och även låta mig veta vad betalningssätt föredrar du .. Du kan ringa mig på +1444057349 eller skicka mig ett mail för vidare diskussion
I am Jorg Wagners from USA,i came across your advert on website
that you are in need of the above subject stated,i just want to used
this little words of mine to let you know that i have it for sale,and
still in a good condition, if you need some pics of the item i can
send them to you once i heard from you so we can bargain price and i
will need your complete address for shipping purpose, please i only
need a serious buyer and i do accept check payment ,international
money order and western union money transfer,Money Gram money Transfer
pay pal and Bank wire transfer and also let me know what method of payment you prefer..You can call me on +1444057349 or send me an email for further discussion
Jag Jorg Wagner från USA, jag kom över din annons på webbplatsen
att du är i behov av detta ärende anges, jag vill bara användas
detta lilla ord till mig så att du vet att jag har den till salu, och
fortfarande i gott skick, om du behöver några bilder på objektet jag kan
skicka dem till dig när jag hörde av er så att vi kan förhandla pris och jag behöver din fullständiga adress för sjöfarten ändamål, vänligen jag bara behöver en seriös köpare och jag godtar check betalning, internationella postanvisning och Western Union Money Transfer, Money Gram överföring av pengar Pay Pal och Banköverföring och även låta mig veta vad betalningssätt föredrar du .. Du kan ringa mig på +1444057349 eller skicka mig ett mail för vidare diskussion
I am Jorg Wagners from USA,i came across your advert on website
that you are in need of the above subject stated,i just want to used
this little words of mine to let you know that i have it for sale,and
still in a good condition, if you need some pics of the item i can
send them to you once i heard from you so we can bargain price and i
will need your complete address for shipping purpose, please i only
need a serious buyer and i do accept check payment ,international
money order and western union money transfer,Money Gram money Transfer
pay pal and Bank wire transfer and also let me know what method of payment you prefer..You can call me on +1444057349 or send me an email for further discussion
Primavera -66, Touring -58, Karmann Ghia -60
Magnus
Magnus