Hold your horses! Vi snackar ingen blingifiering utan jag vill helt enkelt ha bra strålkastarljus då mörkret ligger länge häruppe.
Poängen är att det inte syns utifrån, jag är en originalkille... men jag vill gärna kunna använda scootern även i mörker.
Någon som vet mer om detta?
Xenonkonvertera en scooter?
Xenonkonvertera en scooter?
Teknik&Design
"Det var bättre förr"
"Det var bättre förr"
Re: Xenonkonvertera en scooter?
Finns konverteringssatster till motorcyklar med Ba20-fattning, men ballasten (tändenheten) behöver mellan 15-20A för att tända Xenonlampan. Därefter drar den inte mycket. Så du lär behöva ett kraftfullt batteri med allt vad det innebär, och sedan få fast ballasten någonstans.
/G
/G
millgard wrote:Hold your horses! Vi snackar ingen blingifiering utan jag vill helt enkelt ha bra strålkastarljus då mörkret ligger länge häruppe.
Poängen är att det inte syns utifrån, jag är en originalkille... men jag vill gärna kunna använda scootern även i mörker.
Någon som vet mer om detta?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Jag har nog sett dig för ett tag sedan i alla fall. Bor på Bergnäset och Kallax tillhör ju utflyktsmålen för scooterturen - åtminstone när vägarna tinat fram i vår.jings wrote:Tjena millgard!
Om du möter en Mörkblå Vespa GS med dåligt ljus eller en Ljusblå Vespa Rally utan framljus på väg till eller från Kallax, då är det jag.
Kul med fler Lulescooterister.
/Janne
Teknik&Design
"Det var bättre förr"
"Det var bättre förr"
Du får fixa till så att lampinsatsen kan ta en H4-halogen, och så köper du en från:
http://www.xenonkungen.se/motorcykel.htm
(Det FINNS konverteringssatser som passar rakt av för Ba20, men jag kan inte hitta bokmärket här på jobbet. Google is your friend.)
Mvh
Guran
http://www.xenonkungen.se/motorcykel.htm
(Det FINNS konverteringssatser som passar rakt av för Ba20, men jag kan inte hitta bokmärket här på jobbet. Google is your friend.)
Mvh
Guran
millgard wrote:Ett MC-batteri borde ju gå att få fast någonstans tycker jag. Ballasten finns det plats för.
Har du någon länk till en konverteringssats på nätet?