Hjälp med lackkod

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Martin O
Lärling
Lärling

Hjälp med lackkod

Post by Martin O »

Under vintern hade jag tänkt fixa några mindre lackblessyrer på min mörkgröna PX 200 E -95.

Kan det vara riktigt att lacken är Verde Enigma (PIA336)?
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

vad är det för skador, bilder?
---------------------------------------------------------
bufflig
Lärling
Lärling

Re: Hjälp med lackkod

Post by bufflig »

Martin O wrote:Under vintern hade jag tänkt fixa några mindre lackblessyrer på min mörkgröna PX 200 E -95.

På den här sidan http://www.chockgul.se/frame-_0-px200.html finns några bilder på min PX i lite olika ljus, den är lackad just i PIA336 (garanterat, jag har också "kompletterat" lacken). Lackkoden stod på en klisterlapp på tanken under sadeln, kanske din också gör det?
Martin O
Lärling
Lärling

Re: Hjälp med lackkod

Post by Martin O »

bufflig wrote:
Martin O wrote:Under vintern hade jag tänkt fixa några mindre lackblessyrer på min mörkgröna PX 200 E -95.

På den här sidan http://www.chockgul.se/frame-_0-px200.html finns några bilder på min PX i lite olika ljus, den är lackad just i PIA336 (garanterat, jag har också "kompletterat" lacken). Lackkoden stod på en klisterlapp på tanken under sadeln, kanske din också gör det?
Vi diskuterade detta i en annan tråd för ca ett år sedan. Frågan blev dold i tråden, då rubriken inte rörde lackfrågan. Jag vill ha svart på vitt att det är denna färg innan jag beställer. Tyvärr har jag ingen etikett någon stans på scootern som talar om lackkoden.
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Ja, ser man på - det hade jag glömt... Sorry, scooterfarbrorn börjar visst bli lite senil :)

När jag tittar på din bild i den tråden känns det nu inte heller riktigt rätt... Piaggio verkar ha haft ett gäng mörkgröna nyanser också, så kanske måste du få tag på en färgkarta.
Post Reply