bajaj chetak

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
freeway
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 86
Joined: Fri 18 May 2007, 19:42
Location: Sweden

bajaj chetak

Post by freeway »

Hej
jag funderar på att köpa en bajaj från 90-talet som ser ut som en GTR.
tanken var att klämma på en 177cc DR el polini om det går?
vad ska jag tänka på vid ev köp? typ felande länkar, svaga punkter eller är dom bara toppen bra?
Jag har en GTR nu och den har så fantastiska vägegenskaper(ärligt) och hoppas att bajajen har det samma eller?
Kanske skulle skriva derekt till dig kalle :-)
mvh c
freeway
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 86
Joined: Fri 18 May 2007, 19:42
Location: Sweden

Post by freeway »

ingen som har något?
/C
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

Post by jencla »

Engelska tidningen Scootering hade för ett antal år sedan några artiklar om hur man kunde hotta upp sin Cheetak lite. Tyvärr minns jag inte exakt när, och inte heller hur de gjorde. Dock krävdes det lite pill, Bajajs motor är inte helt identisk med Piaggios.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
freeway
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 86
Joined: Fri 18 May 2007, 19:42
Location: Sweden

Post by freeway »

tack jens, alltid en början
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

Hej!

om du byter till sprintvev kan du trycka på en 177cc direkt, Bajaj har annan slaglängd jmf med Piaggiotillverkade vespor, annars är de lika

Packboxar, eamlager och växelkors borde bytas till italienska om du nu skall trimma.
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
freeway
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 86
Joined: Fri 18 May 2007, 19:42
Location: Sweden

Post by freeway »

Tack för svaret
Post Reply