Går en Primavera in i en Volvo V70 kombi?
Bara att mäta på v70:n och se om det passar
Lånad från denna sida http://www.scooterhelp.com/manuals/VMA2 ... nual.r.pdf

Lånad från denna sida http://www.scooterhelp.com/manuals/VMA2 ... nual.r.pdf

Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
mattias@abc.se
Re: Går en Primavera in i en Volvo V70 kombi?
I og med at jeg fikk en PX inn i en Astra;fritte wrote:går det??

så bør du absolutt klare å få en smallframe i en V70 kombi..

1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Ajdå... Trodde det var tvärtomfritte wrote:Hmm, Primaveran har jag i källarn men inte nån V70..

http://www.volvocars.com/se/Documents/M ... C_MY08.pdf
Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
mattias@abc.se
-
- Entusiast
Förnyar tråden lite, vad är det minsta ni har fraktat en Vespa (eller Lambretta) i? Jag har kört en Primavera -68 i en Renault 5 -88 från Frillesås till Göteborg en gång..
------------
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Jag, Ante, min Lambretta TV200, hans Vespa PX200 plus div packning och sponsrade priser åkte i en Toyota Yaris Verso (kombimodellen) från Göteborg till Cannonball 2005 i trakterna norr om Nyköping. Jag körde med rätt böjda armar, Ante satt pressad mot intrumentpanelen och bakluckan var bara nästa stängd men det gick

Notera att hojarna kunde stå rakt upp och ner på stöden. En fascinerande rymlig liten bil!
/jens

Notera att hojarna kunde stå rakt upp och ner på stöden. En fascinerande rymlig liten bil!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
loose lips city punk in da house:
Förnyar tråden lite, vad är det minsta ni har fraktat en Vespa (eller Lambretta) i?
Inte egen erfarenhet (och bildbeviset kan jag inte just nu hitta) men har en kompis som är MC Polis i Västerort (Västra Stockholm för utomsocknes) som mitt på dagen i Kista-Akalla körde upp bakom en bil som körde lite vingligt, stoppade den och så här beskrev han det: I en Nissan Micra satt det 3 Somalier och även instoppad var en Aprilia DiTech scooter, måste jag påpeka att både bil & scooter var helt nystulna, jag vart bara tvungen att plocka fram kamera och knäppa ett par annars skulle ingen tro mig! Jag skulle nog vilja påstå att det är den minsta bil någon kört en Scooter i och med passagerare dessutom....
DP says: Har kört 2 Vespor på Skoda Pickisen men det är ingen bedrift....
Förnyar tråden lite, vad är det minsta ni har fraktat en Vespa (eller Lambretta) i?
Inte egen erfarenhet (och bildbeviset kan jag inte just nu hitta) men har en kompis som är MC Polis i Västerort (Västra Stockholm för utomsocknes) som mitt på dagen i Kista-Akalla körde upp bakom en bil som körde lite vingligt, stoppade den och så här beskrev han det: I en Nissan Micra satt det 3 Somalier och även instoppad var en Aprilia DiTech scooter, måste jag påpeka att både bil & scooter var helt nystulna, jag vart bara tvungen att plocka fram kamera och knäppa ett par annars skulle ingen tro mig! Jag skulle nog vilja påstå att det är den minsta bil någon kört en Scooter i och med passagerare dessutom....
DP says: Har kört 2 Vespor på Skoda Pickisen men det är ingen bedrift....