HP 1000G på T5

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

HP 1000G på T5

Post by ClausFox »

Prøvde et 1000G svinghjul i går, men når jeg ga på døde den, også virka det som jeg ikke fikk det langt nok innpå. Så når jeg skrudde det av å sammenlignet med det orginale til T5 så jeg at Hp1000G byggde ut 3-4 mm mere? men er det derfor den ikke tente onkelig å døde?
skal jeg dreie ned 1000g å prøve? eller skal jeg bygge ut tenbrettet? prøvde
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Vanlig feil med HP-svinghjul (u-originale) at tenningen kutter på høyere turtall.

SIP har derfor laget en spacer til å flytte ut tenningsbrettet noen mm...
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

Svint1 wrote:Vanlig feil med HP-svinghjul (u-originale) at tenningen kutter på høyere turtall.

SIP har derfor laget en spacer til å flytte ut tenningsbrettet noen mm...
Okei, akkurat det som skjer, når jeg gir på dør den helt å stopper, men jeg la 350øringer så den ble spasa ut, men det hjalp ikke :(

men har du noe link til disse SIP spasernene ? :D
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Art.Nr. 50011400
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

har du prøvd å senke clipset på nålen slik at den kommer litt høyere opp.

av og til kan det være at den får for lite bensin når du gir på.

det er også et vanlig problem når man endrer noe på motoren som gir mer effekt...
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

Truls wrote:har du prøvd å senke clipset på nålen slik at den kommer litt høyere opp.

av og til kan det være at den får for lite bensin når du gir på.

det er også et vanlig problem når man endrer noe på motoren som gir mer effekt...
Kanskje!! skal prøve :wink: Men den får alt formye bensin uansett! men skal prøve det etter på!
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Post Reply