Skumpade lite fort över ett farthinder igår vilket resulterade i att scootern inte går att varva, men den går på tomgång! är det någon som har ett bra tips? Det är en skipper 125 04a
Mvh Göran
Finns det någon brytare så den är varvtalsbegränsad när den står på stödet? inte vet jag men skumt är det att det hände vid skuttet!
snälla kom med lite kloka tips
Om det nu är avgasröret som bucklat ihop sig, så måste det ju för det första ha "tagit i" när han körde över guppet, det framkommer inte att så var fallet.
Jag skulle vilja veta hur hårt personen i fråga körde över guppet (förstår att det är svårt att med ord beskriva händelseförloppet), det skulle kunna indikera att något skakat loss när han körde över guppet.
Inget ska ju skaka loss (bli skadat) bara för att man kör över ett farthinder (normalt sett) men i detta fall får man nog tänka sig att det trots allt gjort det, men vad???
vägkung wrote:Inget ska ju skaka loss (bli skadat) bara för att man kör över ett farthinder (normalt sett) men i detta fall får man nog tänka sig att det trots allt gjort det, men vad???
Det var bara skit i fuggen! ärgat i botten på flottörhuset, hoppade väl in i munstycket när jag skumpade till. Det är lättare än man tror ibland
Tack för tipsen!