Malmö - Samåkning - Maxi Scooters

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Atlantic
Drömmare
Drömmare

Malmö - Samåkning - Maxi Scooters

Post by Atlantic »

Hej alla glada gubbar o gummor!
Jag är en gammal mc-åkare (köpte första mc´n 1976) men har nu sålt min sista mc (tror jag). Köpte en (heter det Maxi-scooter) förra veckan, en Aprilia Atlantic 500.
Saknar lite onsdagsgazzen och sjöborakan och undrar om man inte skulle kunna göra samma saker med Maxiscooter som med hoj.
Vad säger ni? Är det någon/några som är sugna på att gazza lite på onsdagkvällarna nästa sommar? Det går ju att ha lite smygpremiär redan i år men kanske då en lördag eller söndag mitt på dagen istället.
Förslagvis utgångspunkt från Shell-Lockarp, sedan vidare mot Bokskogen-Häckeberga- Sjöborakan. Alternativt en runda till Bialitt i Gryttinge där det serveras Skånes avgjort godaste våfflor med sylt och vispgrädde.

Intresse?
Atlantic
Drömmare
Drömmare

Post by Atlantic »

Bumpar.

Ok, om vi blir lite konkreta då?
Söndag kl 12 på Shell i Lockarp.
TMax500
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by TMax500 »

Hårda papper! De verkar svårflörtade i Malmö... :-(

Eller kanske för få? Vi "plastscooteråkare" kan ju bli lite utanför bland alla "plåtåkare". Men det är bara att kämpa på! Våra scootrar går ju fortare och har bättre väghållning! :-)

// TMax *som kör både scooter och Traja*
Atlantic
Drömmare
Drömmare

Post by Atlantic »

TMax500 wrote:Hårda papper! De verkar svårflörtade i Malmö... :-(

Eller kanske för få? Vi "plastscooteråkare" kan ju bli lite utanför bland alla "plåtåkare". Men det är bara att kämpa på! Våra scootrar går ju fortare och har bättre väghållning! :-)

// TMax *som kör både scooter och Traja*
Ja, här var det stendött. Ställde en fråga i trim-forumet, ingen respons där heller. Här hänger nog bara gammel-scooter folk. Lite synd dock att ingen orkar svara på inläggen. Nä, då blir det t o m bättre respons på scooterfrågor på "mitt" gamla forum Sporthoj.com.
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Folk har frågat om maxiscootrar här tidigare utan större resultat. Det finns ju till och med en maxiscooter-avdelning, men den verkar ganska död.

Även om både forumet och klubben är öppet för alla typer av scooterister är det nog tyvärr så att de flesta som hänger här, liksom flertalet av klubbens medlemmar, är mest intresserade av klassiska scootrar - därför blir gensvaret svagt. Det är egentligen inte konstigare än att folk som håller på med ex veteranbilar inte är intresserade av att diskutera den nyaste BMW:n (man har helt enkelt inte särskilt mycket att tillföra diskussionen) men det är så klart trist för er, det förstår jag.
Post Reply