Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Du pratar om DAK-marknaden antar jag? Hittar man inte något på den (den är -enorm-) så har man inte letat. Jag försöker besöka den varje år, har dock missat den de senaste åren. Dock är Dalkarlarna prismedvetna, så hoppas inte alltför mycket på att hitta det stora klippet.
/G
Erling wrote:Kan det vara något för en vespist att besöka denna utställning?
Sägs att det blir närmare 1000 utställare.
Just precis!
DAK-marknaden menar jag - på "Lugnets" skidstadion - tror jag!
Jag fick tips om att fredag-kvällen så bör man utrusta sig med pannlampa/ficklampa för det är beckmörkt???
Men på lördag så ljusnar det väl i horisonten!
På fredag är det visst också bästa tillfället att handla (sent) - när alla glad vänner träffas och har tagit sig en god öl, och gemytet och generositeten sprider sig!
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Jag har varit på den ett par gånger, ibland har det varit vespa/lambretta och andra scooterdelar men inte mer än en "vanlig" veteranmarknad. Eftersom marknaden är inomhus så är det inte mycket kompletta fordon utan mest delar. Angående priserna så har jag inte märkt någon skillnad mot övriga marknader, det är ju inte bara folk från dalarna som säljer där.
På senare år tycker jag att det har tunnat ut lite på vespa och lambretta ute på marknader, kan det vara så att försäljningen har flyttat till nätet med Blocket och Tradera? Nästan allt för vetaranscooters som kommer ut på tradera säljs ofta med flera bud och oväntat höga priser.
Marknaden är UTOMHUS på hösten...hela upploppsområdet vid skidstadion är fyllt.
/G
Federico wrote:Jag har varit på den ett par gånger, ibland har det varit vespa/lambretta och andra scooterdelar men inte mer än en "vanlig" veteranmarknad. Eftersom marknaden är inomhus så är det inte mycket kompletta fordon utan mest delar. Angående priserna så har jag inte märkt någon skillnad mot övriga marknader, det är ju inte bara folk från dalarna som säljer där.
På senare år tycker jag att det har tunnat ut lite på vespa och lambretta ute på marknader, kan det vara så att försäljningen har flyttat till nätet med Blocket och Tradera? Nästan allt för vetaranscooters som kommer ut på tradera säljs ofta med flera bud och oväntat höga priser.
Jag med mitt företag har varit där dem sista 6-7 åren..
marknaden är en av dem största i Sverige med besökare från hela Norden och även Tyskland..
har själv sett "och köpt" fina scootrar för 1-2 tusen kronor..